نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دولت در برنامه ششم توسعه کشور به دنبال افزایش نقش‌پذیری شوراها باشد چرا که قوام شوراها کمک به توفیق دولت است.
کد خبر: ۳۰۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 09 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسام صمیمی صبح امروز در حاشیه نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها در مورد برنامه ششم توسعه، موضوع نقش شوراها در کشور و جایگاه آنها در مدیریت شهری است که باید در این زمینه تحرک هر چه بیشتری از سوی شورای عالی استان‌ها و اعضای شوراها در سراسر کشور را شاهد باشیم تا نقش واقعی شوراها در برنامه ششم توسعه جدی گرفته شود.

وی با بیان این که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید از نقش‌پذیری شوراها در حوزه مدیریت شهری استقبال کنند، افزود: شوراها نباید جنبه فرمایشی داشته باشند بلکه با توانایی‌هایی که به واسطه رای مردم در آنها وجود دارد، امکان نقش‌آفرینی هر چه بیشتر آنان در اداره امور مختلف شهر فراهم است و باید از این ظرفیت قانونی به نحو شایسته‌ای بهره گرفته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: عملکرد شهرداری‌ها نیز با وجود شوراها در سراسر کشور تقویت شده و این روند رو به جلو را باید با قوام بخشیدن به نقش شوراها تقویت کرد.

صمیمی افزود: مسؤولیت‎های مرتبط با حوزه مدیریت شهری به گونه‌ای است که انجام آنها نظارت مستمر را می‌طلبد و اکنون که قانون اساسی کشورمان ظرفیت ارزشمندی به نام شوراها را در نظر گرفته و بر سپردن مسؤولیت‌های ویژه به آن تأکید دارد، نباید برنامه‌های 5 ساله توسعه در کشور در مسیر محدود کردن نقش شوراها باشند.

وی گفت: دامنه ارتباط مردم با شهرداری‌ها به خصوص در سطح کلان شهرها و مراکز استان‌ها با وجود شوراها تقویت شده و مردم به اعضای شوراها نگاه پل ارتباطی با مدیریت کلان شهری را دارند و لذا بسیاری از مصوبات شوراها نقش تسهیل‌کننده در زندگی مردم داشته است و نباید از این نقش در کشور غافل بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، رشد شوراها را کمک به توفیق دولت دانست و عنوان کرد: بهبود سبک مدیریت شهری در کشور و افزایش کارآیی در اجرای پروژه‌ها و تقویت نظارت بر سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری از ناحیه شوراها موجب تسریع در خدمت رسانی به مردم و رفع انبوهی از مشکلات حوزه شهری شده و باید این روند را با جدیت دنبال کرد.

صمیمی بر اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در مدت باقی‌مانده تا پایان شوراهای چهارم تأکید و اظهار داشت: ارزش اجرای برخی از پروژه‌ها به تکمیل سریع آنها است و گاها طولانی شدن روند اجرای پروژه‌ها به کارآیی آنها لطمه زده و گاهی نیز با طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها مشکلات زیادی برای عبور و مرور مردم ایجاد می‌شود و بنابراین باید اولویت اصلی شهرداری بندرعباس در سال 95 تکمیل سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام عمرانی باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار