کد خبر: ۳۰۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 09 October 2016
تابناک / دو نمایش روایت عشق و نسخه نو همزمان با عاشورای حسینی در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت اجرا می شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت، گروه نمایشی آمارد گیله مرد با مشارکت این سازمان نمایش روایت عشق را بیست و یکم مهرماه همزمان با عاشورای حسینی در پیاده راه فرهنگی (میدان شهرداری) رشت اجرا می کند.
 
بنا به این گزارش، نمایش روایت عشق کاری از حمیدرضا علیزاده است و در این نمایش رضا عباسی، مرتضی زحمتکش، مهدی قاطعی، ابراهیم فلاح و… به ایفای نقش می پردازند.
این گزارش می افزاید: نمایش نسخه نو روایتی از حضرت عباس (ع) در کربلا با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و با همکاری گروه تئاتر مارلیک نیز همزمان با عاشورای حسینی در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا می شود.
 
اسحاق مجیدی، فرشاد مقصودی، علی میرزاد، بنفشه هوشنگی، رگسانا علیپور، محمد گودرزی، لعیا آزرم سیرت، رضا ساجدی، مسعود معصومی، مسعود سوارکار، اورینا خلیفه، مجتبی جوان، هلیا یوسفی، ساغر سیاوش، یامین ایزدی، هستی شطرنجی، تینا شطرنجی، میثم اکبردوست، شقایق ائمه دوست، محمد علی صادقی، افسون یوسفی، علی زنجانی بازیگران این نمایش هستند.
 
هومن میرمعنوی نویسنده و کارگردان نمایش نسخه نو با اشاره به اینکه این نمایش روایتگر رشادتهای حضرت ابوالفضل(ع) در میدان کربلا است ، تصریح کرد: از رخصت گرفتن حضرت عباس(ع) برای رفتن به جنگ تا قدم گذاشتن به میدان برای آوردن آب در این نمایش روایت می شود.
 
وی بیان داشت: در نمایش نسخه نو یورش به خیمه زنان و به اسارت بردن آنها و آتش زدن خیمه ها در میدان شهدای ذهاب رشت بازسازی می شود و بیش از 20 نفر از عوامل اجرایی در این نمایش حضور دارند.
 
وی خاطر نشان کرد: این نمایش برای دومین سال متوالی اجرا می شود که در سال گذشته، موضوع نمایش امام حسین (ع) بود.
 
وی با بیان اینکه موسیقی این نمایش کاری از مجتبی بهبودی است ، تصریح کرد: نوازنده آهنگ این نمایش رضاحسینی است و دستیاران اجرا سارا وحدی، شایسته ملایی، قدیسه خاک، امین نیرومند هستند.
 
21 مهرماه مصادف با دهم محرم عاشورای حسینی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار