خدمات‌رسانی رایگان به شهروندان و اجرای فعالیت‌‌های همگانی، قهرمانی و فرهنگی ورزش با شعار سلامت، افتخار و معنویت مهم‌ترین برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش در استان قم محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۳۰۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲ 10 October 2016
به گزارش تابناک قم، در تقویم کشورمان روز بیست و ششم مهر ماه به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده و هر ساله از این روز تا دوم مهر ماه به عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش گرامی‌داشته و برنامه‌های متنوعی اجرای می‌شود تا عموم هموطنان با تاثیرهای مثبت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی خود آشنا شده و آن را در بین اعضای خانواده ترویج داده و میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های همگانی ورزش به عنوان یک شاخص مهم در کاهش بیماری‌ها و افزایش سلامتی نهادینه شود.

پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی ورزشی به مناسبت ماه محرّم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برنامه‌ریزی ویژه هفته تربیت‌بدنی و ورزش در قم خبر داد و اظهار کرد: جامعه ورزش و جوانان در نقاط مختلف کشور با اجرای برنامه‌های متنوع در مقوله‌های همگانی، قهرمانی، فرهنگی و عمرانی این هفته را گرامی می‌دارند.

حسن عابدی ادامه داد: هدف ما این است که اجرای ویژه ‌برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته پر رنگ‌تر باشد، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با توجه به تقارن هفته تربیت‌ بدنی و ورزش امسال با دهه دوم ماه محرم، در بخش فرهنگی‌ نیز به احترام این ماه مراسم‌ و ‌برنامه‌های متنوعی برگزار شود.

آغاز ویژه برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش با نواخته شدن زنگ تندرستی

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: بر همین اساس از بیست و ششم مهر ماه که دقیقا روز تربیت‌ بدنی و ورزش است تا روز دوم آبان‌ ماه، ‌برنامه‌های اختصاصی ابلاغ شده از سوی ستاد گرامیداشت تربیت‌بدنی در وزارت ورزش و جوانان و این اداره کل به اجرا در خواهد آمد.

این در حالی است که با توجه به تصمیم‌گیری ستاد هفته تربیت‌بدنی و ورزش اداره کل ورزش و جوانان قم برای برگزاری برنامه‌های متنوع در این هفته، برنامه‌های این هفته در استان قم همانند سایر استان‌ها با نواخته شدن زنگ تندرستی و ورزش با حضور استاندار قم، مسوولان ارشد استان در برنامه ورزش صبحگاهی آغاز خواهد شد و تا روز پایانی بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده که یک به یک به اجرا می‌شود.

 7 شعار برای روزهای هفته تربیت‌بدنی و ورزش

از سوی دیگر شعارهای هفت روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش سال 1395 از سوی وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده و بر این اساس روز دوشنبه بیست و ششم مهر ماه با عنوان ورزش، سلامت همگانی و توسعه پایدار نامگذاری شده است.

همچنین برنامه‌های فرهنگی، همگانی و قهرمانی پیش‌بینی شده اداره کل ورزش و جوانان استان قم در روز بیست و هفتم مهر ماه که دومین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش است متناسب با شعار این روز یعنی ورزش، نشاط و پویایی در مدرسه، دانشگاه و حوزه به اجرا در می‌آیند.

در حالی که معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم مجری برگزاری برنامه‌های این هفته است، برنامه‌های روز سوم این هفته یعنی بیست و هشتم مهر ماه با شعار ورزش، قهرمانان، جانبازان و معلولین و غرور ملی اجرا می‌شود و ستاد گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی در قم، در روز بیست و نهم مهر با شعار ورزش، کارمندان، کارگران، نیروهای مسلح و ایثارگران برنامه‌های خود برگزار خواهد کرد.

ویژه‌ برنامه‌های پنجمین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش یعنی جمعه سی‌ام مهر ماه با شعار ورزش، سلامت بانوان، ورزش شهروندی و محیط زیست پاک اجرا می‌شود و قمی‌ها در روز ششم یعنی شنبه اول آبان با شعار ورزش، سلامت اجتماعی و جامعه عاری از اعتیاد به اجرای برنامه‌ها خواهند پرداخت.

برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز یکشنبه دوم آبان‌ماه سال جاری به عنوان آخرین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش با شعار ورزش، روستائیان، عشایر و اقوام انجام می‌شوند، در حالی که در این مناسبت‌ها برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در بخش قهرمانی، همایش‌های ورزشی در قسمت همگانی، جشنواره‌های ورزشی با موضوعات فرهنگی و افتتاح طرح‌های ورزشی در قسمت عمرانی در قم انجام خواهد گرفت.

روح‌الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم راجع به اهداف اجرای برنامه‌های متنوع در هفته تربیت‌بدنی و ورزش، تصریح کرد: سعی ما این است که برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته تربیت‌‌بدنی و ورزش در بخش‌های گوناگون همگانی، قهرمانی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی با حضور مدیران و مسوولان استان برگزار شود تا از این طریق اهمیت پرداخت به ورزش و نقش بی‌بدیل آن در تضمین و تامین سلامتی افراد جامعه را یاد آوری کنیم.

فعالیت رایگان اماکن ورزشی قم در روز تربیت‌بدنی و ورزش

اتفاق تازه‌ای که امسال در استان قم و سایر استان‌های کشور به این مناسبت قرار است رخ بدهد، این است که با تصمیم وزارت ورزش و جوانان، علاقمندان به ورزش از اماکن ورزشی در روز تربیت‌بدنی و ورزش به صورت رایگان استفاده و بهره‌برداری خواهند کرد.

موضوع فعالیت رایگان اماکن ورزشی در روز تربیت‌بدنی و ورزش یکی از مصوبات ستاد گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در وزارت ورزش و جوانان است که نامه آن از این وزارت‌خانه به ادارات ورزش و جوانان تمامی استان‌های کشور از جمله قم ارسال شده است.

در این نامه به امضای غلامرضا شعبانی‌بهار معاون توسعه ورزش همگانی و رئیس ستاد هفته تربیت‌بدنی و ورزش به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور از جمله استان قم آمده است: با توجه به مصوبه ستاد گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش و ضرورت خدمات‌رسانی به مردم فهیم کشور، مقرر نمایید روز دوشنبه بیست و ششم مهر ماه که در تقویم ملی کشور به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده، تمامی اماکن ورزشی مورد پوشش این وزارت‌خانه به صورت رایگان در اختیار عموم علاقمندان قرار بگیرد.

اجرای برنامه‌های ورزشی با موضوعات همگانی، قهرمانی و فرهنگی در قم

در بخش پایانی نامه ارسالی از معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان و رئیس ستاد هفته تربیت‌بدنی و ورزش وزارت ورزش و جوانان ذکر شده است که مسوولیت اجرایی این مصوبه بر عهده مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها قرار دارد و و ضروری است گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص، به این معاونت و ستاد هفته تربیت‌بدنی و ورزش ارسال شود.

به همین منظور امروز جلسه ستاد گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش به منظور هماهنگی و تدوین برنامه‌های پیش بینی شده ویژه این هفته در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد و تصمیم‌‌گیری‌ها راجع به تمامی برنامه‌ها در موضوعات همگانی، قهرمانی و فرهنگی آن انجام پذیرفت.

جلسه تدوین و هماهنگی ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با حضور حسن عابدی مدیر کل، روح‌الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش، حسین رضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، روح‌الله مقدم مسئول حراست، سیده‌لیلا عنبری مسئول واحد امور بانوان، سعید معارف‌وند سرپرست روابط‌عمومی و سایر کارشناسان ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد.

بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی و تشویق مردم به فعالیت در ورزش

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم راجع به این جلسه به خبرنگار فارس گفت: در این جلسه پیرامون برنامه‌های متنوعی که قرار است از روز دوشنبه بیست و ششم مهر ماه تا روز یکشنبه دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش توسط اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های  ورزشی در سطح استان قم اجرا شود، بحث و تبادل نظر شد.

روح‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش شامل مسابقات متنوع ورزشی در حوزه قهرمانی، همایش‌های ورزشی در حوزه همگانی، جشنواره‌های ورزشی در بخش فرهنگی و بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی در قسمت عمرانی در استان قم انجام خواهند پذیرفت.

وی یاد آور شد: همچنین قرار است متناسب با شعارهای هر روز از هفته تربیت‌بدنی و ورزش، برنامه‌های گوناگون با مشارکت دستگاه‌های مختلف در سطح شهر و استان قم برگزار و شهروندان و عموم مردم قم به حضور و مشارکت در فعالیت‌های ورزش به ویژه بخش همگانی آن تشویق شوند.

رمضانی در پایان اظهار کرد: در این هفته هدف تمامی تلاشگران عرصه ورزش، ترویج ورزش در مدارس بین نسل آینده‌ساز جامعه، معلولین، بانوان، کارمندان و کارگران و بهره‌گیری از توان حوزه و دانشگاه و نیروهای مسلح در تشویق و ترغیب عموم افراد جامعه به فعالیت در ورزش برای تضمین سلامتی و پیشگیری یا مبارزه با بیماری‌ها است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار