هر محیط‌ بان از 20 هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده در لارستان مراقبت می کند.
کد خبر: ۳۱۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 10 October 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مسوول اداره محیط‌ زیست لارستان گفت: بابیان اینکه استاندارد جهانی، منطقه حفاظت برای هر محیط‌بان ۴ هزار هکتار است، گفت: در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان با وسعتی بیش از ۲۰۷ هزار هکتار توسط فقط ۱۰ محیط‌بان کنترل و مراقبت می‌شود که بر این اساس برای محیط‌بان ۲۰ هزار هکتار یعنی پنج برابر استاندارد جهانی را کنترل می کند.
خدانظر انصاری افزود :در این منطقه  پنج پاسگاه حفاظت محیط‌زیست وجود دارد، که به دلیل کمبود شدید نیرو پاسگاه‌ این منطقه غیرفعال است.
وی با اشاره به امکانات و تجهیزات لازم برای حفاظت، افزود: پاسگاه‌های موجود در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان با توجه به گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیاز به برق و آب‌رسانی دارد که در حال حاضر محیط‌بانان در شرایطی بسیار سخت فعالیت دارند.
مسؤول اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه با توجه به بروز خشکسالی طولانی‌مدت و خشک شدن برخی چشمه‌ها در منطقه نیاز به آب‌رسانی به حیات‌وحش در ۱۰ ماه از روزهای سال است، گفت: به‌طور میانگین در هر هفته بیش از ۳۰ هزار لیتر آب توسط تانکرها به آبشخورها سرازیر می‌شود.
منطقه حفاظت شده هرمود  در این منطقه گونه های جانوری از قبیل قوچ و میش لارستان، کَل و بُز، آهوی جبیر، پلنگ، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، شغال و روباه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار