فرمانده‌ هنگ مرزی ماکو گفت: قاچاق انسان در این منطقه مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 155 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 04 May 2015

سرهنگ محمد عبدالعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضلات مرزهای این منطقه، قاچاق انسان به کشورهای همسایه است.

وی یادآور شد: مرزبانان هنگ مرزی در راستای وظایف محوله برای انسداد و جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور به صورت شبانه‌روزی به پاسداری از مرزهای کشور مشغول هستند.

عبدالعلی‌زاده از کشف بیش از 63 هزار و 200 عدد انواع تجهیزات پزشکی و دارو در شهرستان خبر داد و افزود: مأموران هنگ مرزی در مدت 40 روز از آغاز سال جاری موفق به کشف ارز خارجی 32 هزار و 600 دلار، 4700 پاکت انواع سیگارت خارجی و 63 هزار و 200 قلم انواع تجهیزات پزشکی و دارو و 13 قبضه تفنگ بادی و گازی شدند.

وی ادامه داد: در این رابطه 54 نفر متهم، دستگیر و 44 دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع شده است. ارزش ریالی این مقدار کشفیات 4میلیارد ریال گزارش شده است.

فرمانده هنگ مرزی ماکو، مبارزه با قاچاق کالا را ضامن امنیت و توسعه اقتصاد ملی کشور دانست و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر انداخته و ضربه مهمی به رشد اقتصادی وارد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار