رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با هدف افزایش عملکرد محصول گندم و کلزا توسعه سیستم‌های آبیاری نوین را در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۳۱۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 13 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری‌پوری با اشاره به تجهیز مزارع گندم و کلزای هرمزگان به سیستم آبیاری نوین اظهار داشت: گندم و کلزا از محصولات استراتژیک و مورد نیاز کشور هستند و امسال کشت این دو محصول بر روی نوار تیپ در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به مزایای استفاده از سیستم آبیاری نوین افزود: افزایش 50 درصدی عملکرد، کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش 50 درصدی صرفه‌جویی در مصرف آب از مهمترین مزایای کشت محصولات بر روی نوار تیپ است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در کشور بالغ بر 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند و در هرمزگان قریب به یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است.
 
حیدری‌پوری خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گندم در استان 13 هزار هکتار است که سالانه بالغ بر 62 هزار تن محصول تولید می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هرمزگان در سطح کشور رتبه 27 تولید گندم را دارد، ادامه داد: شیرودی، چمران، سیروان و چمران 2 از مهم‌ترین ارقام گندم در استان هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، حاجی‌آباد، بستک و پارسیان مناطق مهم تولید گندم در استان هستند.
 
حیدری‌پوری ادامه داد: محصول کلزا بیشتر در شهرستان رودان و حاجی‌آباد کشت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: طرح کشت مکانیزه گندم و کلزا از سوی کشاورزان استان با استقبال خوبی روبرو شده است و این نشان از توجه بهره‌برداران به کشاورزی علمی دارد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید ضریب مکانیزاسیون به بیش از 1.5 برسد.
 
حیدری‌پوری بیان کرد: امسال دولت تدبیر و امید با افتخار اعلام کرده است که در تولید گندم خودکفا شده است که این موضوع  به‌دلیل برنامه‌ریزی مناسب وزرات جهاد کشاورزی در تولید محصولات استراتژیک کشور و بهره‌گیری کشاورزان از توصیه‌های فنی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار