رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: اقدامات پیشگیرانه از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی باید در اولویت باشد و مراقبت مستمر و مداوم از اراضی ملی استان وظیفه همگانی مردم و دستگاه‌های متولی است.
کد خبر: ۳۱۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 13 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در مراسم معارفه نخستین فرمانده حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، اظهار داشت: افزایش تغییر کاربری، تصرف غیر قانونی زمین‌های دولتی و عمومی و ملی در چند دهه اخیر علی‌رغم وجود برخی قوانین و مقررات و مجازات‌های اعمال شده به یکی از معضلات اجتماعی کشور تبدیل شده است.
 
 وی با بیان اینکه ادارات مربوطه از واگذاری امتیازات آب، برق، تلفن و گاز به اراضی تصرفی جدا خودداری کنند، افزود: متأسفانه استفاده غیرمجاز از انشعابات و همچنین اعطای خارج از ضوابط خدمات شهری به این اراضی باعث شده بود تا افراد اقدام به تصرفات بیشتری نمایند که با صدور دستورات قضایی از این اقدامات جلوگیری شد.
 
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بر ضرورت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و برخورد قاطع دستگاه قضایی با متصرفان اراضی ملی تأکید و بیان کرد: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت کامل از تمامی سازمان‌های زحمتکش در این عرصه، در پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی گام برداشته و با کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌درازی کنند شدیدا برخورد خواهد کرد.
 
اکبری گفت: تمام واگذاری‌های ملکی اداره‌های دولتی در کمیسیون ماده 5 استانداری پیگیری می‌شود که به‌همین منظور تمام دستگاه‌های دولتی در واگذاری‌ها باید قوانین را رعایت کنند و در صورت رعایت نشدن با متخلفان برخورد می‌شود.
 
وی در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال و مبارزه با تصرفات در استان هرمزگان نیز بیان کرد: در سال گذشته 4 جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با شرکت مسؤولان عالی اجرایی و امنیتی استان و سازمان‌ها و ادارات عضو این شورا برگزار گردیده و 122 پرونده مطرح شده در این شورا رسیدگی و منجر به صدور رای شده است و همچنین در جریان این رسیدگی‌ها 529 نفر مورد تحقیق و صدور حکم قرار گرفته‌اند.
 
رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: به یاری خدا معضل زمین‌خواری و تعرض به زمین‌های دولتی را در استان از بین خواهیم برد و یا حداقل به نحوی آن را کاهش دهیم که معضل اساسی استان نباشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار