دوشنبه این هفته چند تغییر مدیریتی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان انجام گردید که طی آن دکتر حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، در حکمی دکتر محمد احمد آبادی را به سمت معاون دانشجویی دانشگاه و در حکمی جداگانه دکتر محمد کریمی را به سمت مدیر برنامه و بودجه دانشگاه منصوب کرد.
کد خبر: ۳۱۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 13 October 2016
تغییرات مدیریتی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان/بازی سیاسی  نمایندگان یا فشار کارکنان؟

دوشنبه این هفته چند تغییر مدیریتی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان انجام گردید که طی آن دکتر حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، در حکمی دکتر محمد احمد آبادی را به سمت معاون دانشجویی دانشگاه و در حکمی جداگانه دکتر محمد کریمی را به سمت مدیر برنامه و بودجه دانشگاه  منصوب کرد.


همچنین  رئیس دانشگاه در حکمی دکتر سیروس اسدیان را به سمت رئیس کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه منصوب نمود. 
هرچند تغییرات مدیریتی امری مرسوم و بعضا مفید محسوب می گردد اما این تغییرات بسیاری از ناظران را بر آن داشته است که این امر نتیجه عواملی خارج از دانشگاه بوده و دلیل مدیریتی چندانی بر آنها مترتب نیست.

کارکنان ناراضی؟
گفته می شود برخی از کارکنان و اساتید این دانشگاه بدلیل عدم پرداخت بموقع حقوق خود ناراضی بوده و این امر به رسانه ها نیز کشیده شده است. این درحالی است که برخی شنیده از بدهی چند میلیاردی دانشگاه حکایت دارد.

تغییرات نتیجه اعمال نفوذ نمایندگان؟

مسئول بسیج دانشجویی استان در نشست خبری خود در مردادماه  از وجود برخی فشارهای سیاسی بر رییس دانشگاه ها خبرداده و گفته بود:عده ای از نمایندگان جدید جهت نفوذ نیروهای خود بر دانشگاههای متبوع فشار می آورند. دانشگاه باید از سمت گیری سیاسی نمایندگان و مدیران استانی فاصله بگیرد.
به نظر می رسد این که تغییرات را نتیجه این گونه فشارها دانست نیازمند مستندات کافی باشد.

ارتباط با دیدار فریدون از دانشگاه؟

البته شاید بتوان این تغییرات را با خبر دیدار محرمانه عبدالحسین فریدون پسرعموی رییس جمهور و مدیرکل حوزه وزارتی وزیر علوم از دانشگاه در تابستان گذشته نیز مرتبط دانست . هرچند نقل های  فراوانی از درایت ها و عملکرد دکتر محمد آقازاده بینان گذار و بانی دانشگاه شهید مدنی اذربایجان  بر سر زبان ها جاری است اما این نکته مهم را هم نباید فراموش کرد که رییس فعلی دانشگاه در زمان همان دکتر آقازاده سلسله مراتب پیشرفت را طی کرده است.

دکتر حسن ولی‌زاده استاد تمام گروه شیمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که سوابقی چون قائم مقام رئیس دانشگاه، معاون اداری و مالی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی هشترود را در کارنامه خود دارد در 22 اردیبهشت سال 93 توسط وزیر اسبق علوم،رضا فرجی دانا به این سمت مهم منصوب گردیده است.

البته می توان از تغییر ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان نیز قرینه هایی برای اعمال فشار از سوی بدنه دولت برای انجام چنین تغییراتی نیز یافت


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
مگر کامنت ها نمایش داده می شوند؟ ما هم که فراموش شدیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
تشکر از شما که دانشگاه ما را فراموش نکرده اید. امیدواریم مسئولین این دانشگاه غریب را درک کرده و از این وضعیت نجات دهند و اجازه دهند انسان های شایسته دانشگاه را اداره نمایند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
سلام و عرض ادب تو رو به خدا به وضع مدیریت دانشگاه و بدهی ها و حال بد کارکنان دانشگاه رسیدگی کنید با تشکر
علی حسن زای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
ای کاش در انتصاب دقت شود .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
ای کاش آنهایی که کنار گود نشسته و از دور نظاره گر مصیبت های کارکنان این دانشگاه هستند و برایشان هم اصلا مهم نیست که چه ها دارد بر سر این دانشگاه (که اگر همین روند پیش رود به زودی درب این دانشگاه بسته خواهد شد) می آید، برای مدتی هر چند کوتاه می شد که واقعا جزو کارکنان این دانشگاه می شدند و مصیبت ها را از نزدیک لمس می کردند تا بفهمند و به جای شعارهای تو خالی و بیهوده، به داد این دانشگاه می رسیدند و صمیمانه می فهمیدند که چقدر مهم است که این دانشگاه را به دست افراد شایسته و درست کردار بسپارند نه انسان هایی با کردار به ظاهر مناسب ولی بسیار طماع و بدفکر و بدذات و نالایق. اهالی این دانشگاه از مسئولین نا امید شده اند دیگر و در انتخابات پیش رو راه دیگری را خواهند گزید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :