معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنوز خاطره شیرین سرودهای انقلابی همچون «مادربرام قصه بگو» در ذهن و اندیشه مردم این سرزمین نقش بسته و یادآور استقامت و پایداری مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی است، بنابراین توقع داریم هنرمندان این شهرستان بیش از گذشته در حوزه های مختلف هنری فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 20 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:  مهدی رنجبر که چهارشنبه برای نشست صمیمی با هنرمندان این شهرستان به آباده سفر کرده بود افزود:آباده شهری است که از دیرباز با هنر موسیقی عجین بوده و پیشرفت بسیار خوبی در حوزه سازهای سنتی و آواز داشته و این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر در فارس پیشتاز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رکود این شهرستان در حوزه تئاتر اظهار تاسف کرد.
رنجبر ادامه داد: راه اندازی سینمای مهر آباده در یکسال گذشته موجب رشد و اعتلا و آشتی مردم با سینما شده است که نتیجه عملکرد مثبت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده بوده و موجب شده تا با حمایت بخش خصوصی سینمای مهر راه اندازی شود و این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های برتر در حوزه سینماهای خصوصی در استان شناخته شود.
وی اظهار داشت: تصمیم داریم که برخی کارها در حوزه فرهنگ و هنر به انجمن ها و بخش خصوصی سپرده شود و وزارت ارشاد تنها وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به عنوان مثال از سال 94 تا 95، چهار سالن سینما خصوصی در فارس ساخته شده است و دو سالن نیز دولتی است که بازهم توسط انجمن ها اداره می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار