نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: توجه به استاندارد و اهمیت ساخت بناهایی مستحکم و با کیفیت برای ملت ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد.
کد خبر: ۳۱۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 24 October 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی در همایش روز جهانی استاندارد در زاهدان اظهار داشت: تمام بناهای تاریخی ایران از تخت جمشید گرفته تا شهر سوخته واقع در شمال سیستان و بلوچستان بر اساس استانداردهای خاصی شکل گرفته که تا کنون هیچ فردی بر رموز آن دست پیدا نکرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در کشوری زندگی می کنیم که از گذشته های بسیار دور همه چیز بر اساس قوانین و استانداردهای خاصی شکل گرفته و استاندارد چیز جدیدی برای ملت و مردم ایران نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در دین اسلام همه چیز بر اساس برهان و استاندارد به وجود آمده است.
امام جمعه زاهدان گفت: متاسفانه از زمانی که ایران به نفت وابسته شد بازارهای جهانی پسته، فرش، زعفران و خاویار را از کشور گرفتند و دچار افت شدیم.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: ایران در برخی از تولیدات به خصوص لوازم ساختمانی از رشد خوبی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: به برکت توجه دولت تدبیر و امید این استان در زمینه کشاورزی و صنعتی در حال تبدیل شدن به یک کارگاه تولیدی بزرگ است.
مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: این مجموعه از مهر سال گذشته تا مهر امسال اقدامات مختلفی نظیر هزار و 242 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی، 754 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های صادراتی، هزار و 159 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، صدور هزار و 611 مجوز وارداتی، صدور هزار و 105 گواهینامه صادراتی، صدور 39 گواهی تایید آسانسور و تعلیق و ابطال 52 پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام داده است.
اسماعیل عاقلی همچنین صدور 25 پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد جدید، 11 هزار و 898 مورد نمونه برداری از فروشگاهها در طرح طاها، اجرای طرح نظارت و کنترل بر جایگاه سوخت در مورد 197 جایگاه و 2 هزار و 611 نازل سوخت را از جمله اقدامات این اداره کل در این مدت عنوان کرد.
وی گفت: این نهاد هم اینک پنج اداره در شهرها و پنج نمایندگی فعال در بازارچه های مرزی و گمرکات سیستان و بلوچستان دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار