معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران گفت: نتایج مطلوب سرشماری اینترنتی و رکورد قابل توجه مشارکت مردم ایران در این سرشمار و تحولات آماری بیانگر توسعه توجه به آمار در کشور است.
کد خبر: ۳۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 27 October 2016
به گزارش تابناک یزد،علیرضا زاهدیان در همایش روز آمار و برنامه ریزی که به میزبانی گروه آمار دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: زمینه توسعه بازار تولیدات آماری در کشور فراهم شده که بهره گیری مناسب از این شرایط نیازمند استفاده از نیروی متخصص و کارشناسان آمار است و این در حالی است که با وجود 34 هزار دانشجو و فارغ التحصیل رشته آمار در کشور، درصد بیکاری در میان تحصیلکردگان این رشته بالاست.
وی با بیان اینکه متوسط بیکاری فارغ التحصیلان آمار از سایر رشته ها بیشتر است، افزود: به همین منظور علاوه بر تاکید بر ضرورت بکارگیری متخصصان آمار در بنگاه های اقتصادی، در برنامه پنج ساله پنجم توسعه اختصاص 25 درصد سهمیه کارکنان یک دستگاه مرتبط به کارشناسان و متخصصان آمار تعریف شده که این امر هنوز اتفاق نیفتاده است.
معاون مرکز آمار ایران اضافه کرد: نهادها و دستگاه ها مختلف مرکز آمار ایران را به عنوان مرجع ارائه آمار می شناسند و در ارائه اطلاعات از این مرکز یاری می گیرند.
زاهدیان تصریح کرد: به منظور ورود فارغ التحصیلان آمار به بازار کار این رشته که در آینده توسعه خواهد یافت باید تمرین بر اساس آمارهای واقعی، توانایی در تهیه آمار خام و تسلط بر زبان های خارجی را برای ارتباطات بین المللی تقویت کنیم .
وی با تاکید بر تقویت سواد آی تی و ایتنرنتی، سواد آماری و تفکیک آن از بی سوادی آماری اظهار کرد: یکی از نقیصه های این بخش این است که در جامعه هیچکس را درباره دادن آمارهای غلط دربخش های مختلف بازخواست نمی کنند و هر فردی بخواهد می تواند راجع به مسائل اقتصادی آمارهای متناقض و غلط دهد.
وی درباره ارتباطات بین المللی در حوزه آمار نیز گفت: در این بخش با کشور کره جنوبی درخصوص تبادل تجربیات آماری ارتباط داریم و درباره آخرین سرشماری اینترنتی اخیر ایران نیز با آنها تعاملاتی انجام شد.
اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی است و مراسم امروز با وجود تاخیر چند روزه از روز آمار همزمان با همایش ملی جمعیت شناسی کشور در دانشگاه یزد برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار