طي سال گذشته 25 هزار و 257 دستگاه انواع موتور در موتورسازان گروه صنعتي تراكتورسازي ايران توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه شده است.
کد خبر: ۳۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 06 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزو به نقل ازروابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مديرعامل شركت موتورسازان گروه صنعتي تراكتورسازي ايران با اعلام اين خبر گفت: با اين حجم توليد، ركورد توليد موتورهاي 6 و 3 سيلندر در موتورسازان شكسته شد بطوري كه توليد 5 هزار و 371 دستگاه موتور 6 سيلندر و يك هزار و 701 دستگاه موتور 3 سيلندر به عنوان ركورد بي سابقه در مجموعه موتورسازان به ثبت رسيد.

مهندس محمد شهباز ، كل فروش مجموعه تحت مديريتش را حدوداً يك هزار و 440 ميليارد ريال عنوان كرد و اضافه نمود: سهم صادرات از اين مبلغ رقمي بيش از 12 ميليارد ريال بوده است.

وي درباره مقصد صادرات محصولات توليدي در موتورسازان نيز اظهار داشت: صادرات موتورهاي توليد در اين مجموعه به كشورهايي نظير ايتاليا، تركيه و دبي صورت گرفته است.

مهندس شهباز با اشاره به توليد موتورهاي نسل جديد منطبق با استانداردهاي روز، توليد سري صفر موتور سنگين 150 اسب بخار و توليد انبوه موتورهاي ديزلي براي خودرو در موتورسازان تصريح كرد: نمونه مشابه و سري صفر موتور سنگين با توان 150 اسب بخار در مجموعه توليد و با توجه به نياز داخلي توان تامين آن را دارد.

اين فعال حوزه صنعت كشور تاكيد كرد: توليد موتور ديزلي در تراكتورسازي محقق شد و با رنج بين 70 تا 120 كيلووات، منطبق با استاندارد يورو 4 توليد مي شود كه قابليت ارتقاء به استانداردهاي بالاتر را نيز دارد.

وي از مصرف 8 ليتري اين محصول به عنوان ويژگي اصلي در موقعيت كنوني كشور ياد كرد و افزود: در حال حاضر خودروهاي توليدي با موتور بنزيني 14 ليتر مصرف بنزين دارند كه در موتورهاي ديزلي توليدي در موتورسازان مصرف 8 ليتر گازوئيل به ثبت رسيده و اين رقم براي كشور ما كه در آن از هر 100 ليتر نفت توليديش فقط 12 ليتر بنزين و در مقابل 36 ليتر گازوئيل استحصال مي شود تحول شگرفي محسوب مي شود.

گفتني است موتورسازان تراکتورسازي ايران يکي از شرکت اقماري گروه صنعتي تراکتورسازي ايران مي باشد و توانايي توليد 71 نوع موتور در بخشهاي کشاورزي، صنعتي و خودرو را دارد كه از اين مجموعه ها مي توان به انواع موتور تراکتور، موتور خودروهاي سواري و کشنده ها، موتور ژنراتور براي توليد برق، ژنراتور پمپهاي آب و ... اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار