رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: جوانان هرمزگانی انتظار دارند تا سهمی در صنایع جدیدی که در استان احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد، داشته باشند.
کد خبر: ۳۱۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 29 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری صبح امروز در نشست شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: اربعین سید و سالار شهیدان دشت کربلا در راه است و هزاران تن از مردم کشورمان راهی سفر اربعین حسینی می‌شوند تا آرمان‌های امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان تجدید میثاق کنند و اربعین در تاریخ ملت ایران نقطه عطف بشمار می‌رود.
 
وی با گرامیداشت سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند امام (ره) و تأثیر گرامیداشت چهلمین روز از درگذشت آقا مصطفی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و ایجاد امواج وسیع بیداری در میان ملت ایران در زمان رژیم منحوس پهلوی، افزود: بندرعباس یکی از شهرهایی بود که مراسم اربعین آقا مصطفی خمینی را به محوریت شخصیت ممتاز انقلاب در هرمزگان یعنی مرحوم عباسی در مسجد کوفه برگزار کرد و این مراسم در سراسر کشور منشأ اصلی حرکت انقلاب اسلامی شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: اربعین حسینی نیز با افشاگری‌های بانوی گرانقدر جهان اسلام حضرت زینب کبری (س) به عامل و منشأ نابودی حکومت معاویه و یزید بدل شد و باید اربعین حسینی با شور و حال خاصی برگزار شود.
 
سالاری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت توسعه نشاط اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: ایجاد امید در یک جامعه سبب رشد ارزش‌های اجتماعی شده و در عین حال سبب تقویت کیفیت زندگی و ایجاد نگرش مثبت در میان آحاد جامعه می‌شود و نباید گمان برد که نشاط اجتماعی یک کالای لوکس در جامعه است.
 
وی گفت: باید دغدغه‌های نسل جوان جامعه به خوبی شناخته شده و خروجی عملکرد دستگاه‌های مختلف به رفع دغدغه‌های جوانان و ایجاد نشاط در میان آنان منتهی شود تا نسل جوان اجتماع با تقویت معنویت و نزدیکی به خداوند و تقویت بارهای خود بتواند راه تعالی و پیشرفت را در پی گیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: فاز اول شرکت فولاد کاوه جنوب و فاز اول نفت ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان و در غرب شهر بندرعباس با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که مایه مباهات کشور و عاملی برای توسعه ملی بشمار می‌رود اما انتظار داریم که اشتغال حاصل از ایجاد این صنایع در استان هرمزگان برای جوانان استان باشد و امیدهای فراوانی که جوانان هرمزگانی برای اشتغال در این صنایع دارند، ناامید نشود.
 
سالاری در ادامه از نحوه استخدام نیرو در شرکت نفت ستاره خلیج فارس انتقاد کرد و گفت: نحوه استخدام‌های اخیر در این مجتمع بزرگ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید در این زمینه شفاف‌سازی شود.
 
وی افزود: از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان می‌خواهیم به طور قاطع در این زمینه ورود کرده و اجازه ندهند که در حق جوانان این استان جفا شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: جوانان می‌گویند که سهم آنان از صنایع بزرگ غرب بندرعباس تنها مضرات و دود و آلودگی و ... است و اشتغال آن نصیب نیروهایی در خارج از استان می‌شود و باید نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه با جدیت ورود کنند.
 
سالاری همچنین از شهرداری بندرعباس خواست تا در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی در این مجموعه ساز و کار لازم برای بازنشستگی متقاضیانی که بالای 25 سال سابقه دارند را فراهم و در عین حال فرزندان آنان و یا نیروهای جوان را به مجموعه شهرداری تزریق کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار