فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف محموله کالای قاچاق جک‌های برقی نیز با روش سنتی در شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 29 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار عزیز الله ملکی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح کشف سه هزار و 500 جک برقی قاچاق به ارزش 54 میلیارد ریال در هفته گذشته، اظهار کرد: محموله کالای قاچاق جک‌های برقی نیز با روش سنتی کشف‌شده بدین گونه که مأموران انتظامی شهرستان حاجی‌آباد در ورودی شهر به یک کشنده مشکوک می‌شوند که راننده اقدام به فرار می‌کند.
 
وی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه ارسال و دریافت برخط اطلاعات کالاهای وارداتی از گمرک می‌تواند کمک مؤثری درزمینهٔ برخورد با کالای قاچاق و جلوگیری از جعل اسناد توسط قاچاقچیان باشد.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: این کشنده در ادامه تعقیب و گریز دریکی از محورهای فرعی متوقف و راننده آن دستگیر‌شد که در بررسی‌های صورت گرفته نیروی انتظامی به مغایرت در اسناد محموله با کالاهای موجود و قاچاق بودن بار کامیون کشنده پی می‌برد.
 
سردار ملکی خاطرنشان کرد: اولویت نیروی انتظامی در هرمزگان همان مأموریت و اولویت سال گذشته در مبارزه با قاچاق کالا در مبادی رسمی و غیررسمی است.
 
وی اضافه کرد: باوجود مهیا بودن سامانه ارسال و دریافت برخط داده‌های کالا بین گمرک و نیروی انتظامی به دلیل تبادل نشدن داده‌ها بر این بستر، همچنان کشفیات کالاهای قاچاق به روش سنتی، چشمی و با تجارب پلیسی انجام می‌شود.
 
سردار ملکی ادامه داد : نقاط مشکل‌دار شناسایی و به مسئولان مربوطه نیز اعلام و قول‌هایی از سوی آن‌ها داده‌شده و لازم است با هماهنگی کامل راه‌های فرار قاچاقچیان بسته شود.
 
وی ابراز کرد: هفته گذشته درمجموع 91 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که برخی از اقلام مکشوفه شامل لوازم خودرو ، پوشاک و البسه ، پارچه ، لوازم صوتی و تصویری و اسباب‌بازی بود.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: همچنین چهار هزار و 507 میلیارد و 400 میلیون ریال (450 میلیارد و 740 میلیون تومان) کالای قاچاق امسال در هرمزگان کشف شد که ازنظر ارزش ریالی رشد 65 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
 
سردار ملکی در پایان با اشاره به سرکشی‌های سرزده از پاسگاه‌های پلیس اظهار کرد: 162 بازدید سرزده از پاسگاه‌ها داشته‌ایم که بازخورد مثبتی در روحیه و فعالیت‌های همکاران داشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار