امام جمعه صنعا در مشهد:
٦٥درصد مردم اهل تسنن یمن قبلا با عربستان همراه بودند،به همین دلیل انصار‌ا... دست به یک صبر استراتژیک زد تا ماهیت و هویت اصلی آل‌سعود برای همه جهان مشخص شود و امروز این اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۳۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 07 May 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، امام جمعه صنعا، پایتخت یمن، روز گذشته در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد ضمن تبیین اوضاع سیاسی یمن گفت: اگرچه دیکتاتور سابق یمن از کشور فرار کرده است؛ حزب سیاسی وابسته به او همچنان فعال است و باوجود اینکه در بین مردم پایگاهی ندارد به کارشکنی علیه ارتش و تشکل‌های مردمی ادامه می‌دهد.
علامه سیدیحیی حسین الدیلمی ادامه داد: یکی دیگر از احزابی که هنوز با انقلاب کنار نیامده است، حزب الاصلاح است که تفکر سلفی دارند و از نظر سیاسی جزو شاخه‌های اخوان المسلمین به‌شمار می‌آیند؛ هرچند از نظر اعتقادی با اخوان رابطه‌ای ندارند و به القاعده نزدیک هستند.
وی دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم سابق یمن و نهادهای امنیتی عربستان را مهم‌ترین سازمان‌های تشکیل‌دهنده این دو حزب عنوان کرد و گفت: دشمن میلیاردها دلار برای نهادینه‌کردن این دو حزب هزینه کرده است و حتی حدود پنج‌هزار مدرسه دینی برای آن‌ها ایجاد کرده است؛ اما این دو حزب در طول سالیان گذشته نشان داده‌اند که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند و به همین دلیل منشا فساد در یمن بوده‌اند.
 استاد حوزه علمیه جامع النهرین مبارزه با ظلم، فساد و استکبار را مهم‌ترین دلیل قیام مردم یمن عنوان کرد و درباره نحوه ورود انصار‌ا... به جنگ علیه آل‌سعود و چرایی اقدام‌نکردن این جنبش گفت: از آنجا که عربستان همواره با ریا و تزویر ادعا می‌کند که خادم حرمین شریفین است، بسیاری از مردم دنیا و ازجمله ٦٥درصد مردم سنی یمن با او همراه بودند، به همین دلیل انصار‌ا... دست به یک صبر استراتژیک زد تا ماهیت و هویت اصلی آل‌سعود برای همه جهان مشخص شود و امروز این اتفاق افتاده است.
رهبر حزب الامه، با رد هرگونه اختلاف مذهبی در یمن گفت: مشکلی که ما در یمن داریم یک مشکل سیاسی‌جغرافیایی است؛ چراکه یمن شمالی و جنوبی در سال ١٩٩٠ میلادی باهم متحد شده‌اند و هنوز این اتحاد خیلی جوان است و از طرفی علی عبدا...صالح در دوران زمامداری‌اش نسبت به جنوبی‌ها ظلم فراوانی روا داشته است و آن‌هارا از مناصب و مشاغل دولتی محروم کرده است؛ لذا جنوبی‌ها قصد داشتند جدا شوند و درحال‌حاضر تنها مشکل داخلی ما همین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار