جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: صدور ویزای انفرادی عراق برای زائران اربعین حسینی در دفاتر کنسولی دائم و موقت این کشور امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۳۲۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 01 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین نیک روش روز سه شنبهبا اشاره به صدور ویزای عراق در دفتر کنسولی موقت این کشور در ایلام اظهار کرد: در دفاتر کنسولی دائم و موقت عراق در شهرهای مختلف کشورمان فقط ویزای گروهی از سه تا پنج نفر صادر می شود.

وی افزود: شهروندانی که برای حضور در آیین اربعین خود را به مرز مهران می رسانند باید بدانند که امکان صدور ویزای آنی در این مرز نیز وجود ندارد و حتما باید پیش از عزیمت به سمت مرز ویزای خود را از طریق کنسولگری های عراق دریافت کنند.

جانشین حج و زیارت استان ایلام خواستار ثبت نام متقاضیان سفر اربعین از طریق سامانه سماح شد و گفت: ثبت نام از طریق این سامانه مانع بروز تخلف و تقلب در صدور روادید می شود و زائران نگرانی از بابت جعل خواهند داشت.

نیک روش با اشاره به اینکه زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌توانند تا 15 ماه صفر (25 آبان ماه جاری) به سامانه سماح مراجعه کنند، یادآور شد: مردم ثبت‌ نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به آمادگی هفت مرکز برای ارائه خدمات صدور روادید در سطح استان ایلام تاکید کرد: پنج دفتر زیارتی در سطح شهر ایلام و 2 دفتر دیگر نیز در شهرستان های مرزی مهران و دهلران برای صدور ویزای زائران مستقر شده و دایر است.

به طور میانگین روزانه 40 کاروان زیارتی از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند که این میزان در ایام خاص به بیش از 60 کاروان نیز می رسد.

مرز مهران از امن و نزدیک ترین راه های دسترسی به عتبات عالیات است که همه ساله زائران زیادی برای سفر به عراق از این مرز بین المللی تردد می کنند.

پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی سال جاری بیش از 2 میلیون زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات و حرم امام حسین (ع) مشرف شوند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار