فرمانده پلیس‌راه میناب-جاسک گفت: یک دستگاه پژو 405 که حامل مقادیری نوشابه قاچاق به مسیر میناب بود در اثر سرعت‌بالای180کیلومتر بر ساعت و انحراف به چپ با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد و جان دو نفر را در دم گرفت.
کد خبر: ۳۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 02 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دهیار روستای سرمست از توابع بخش بندزرک شهرستان میناب با تأیید این افزود: خودروی پژو 405 که حاوی مقادیر زیادی نوشابه قاچاق از مسیر بندرکوهستک به میناب بود با یکی از اهالی روستای سرمست که قصد عبور از عرض خیابان را با موتورسیکلت داشت برخورد کرد و 3 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
 
محمد غلام شاه زهی عنوان کرد: سال‌هاست ساکنان این روستا به دلیل سرعت زیاد خودروهای در حال تردد از مسیر میناب به جاسک عبور از این خیابان را با ترس از مرگ طی می‌کنند.
 
وی با اشاره به وجود50 خانوار و احداث فاز اول شهرک روستا در آن‌طرف این خیابان ابراز نگرانی و اظهار کرد: اهالی روستا برای تردد از این خیابان و انجام امورات روزانه از قبیل رفتن به مرکز بهداشتی، تحصیل دانش آموزان نیازمند احداث پل هوایی یا زیرگذر برای ایجاد تسهیلات عبور امن عابران پیاده راداریم.
 
غلام شاه زهی تصریح کرد: اگر مسئولان ذی‌ربط نصب پل هوایی عابر پیاده را مقرون‌به‌صرفه نمی‌دانند، می‌توانند با صرف هزینه کمتر و احداث سرعت‌گیر، جان اهالی روستا را از مرگ حتمی نجات دهند.
 
دهیار روستای سرمست بابیان این مطلب که چندین سال قبل برای نصب چندین سرعت‌گیر از شورای ترافیک درخواست داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: از مسئولان شورای ترافیک خواهشمندیم با توجه به اینکه تصادفات زیادی در این مسیر صورت می‌گیرد نسبت به نصب سرعت‌گیر استاندارد اقدام کنند تا کمتر شاهد چنین تصادفات دل‌خراشی باشیم.
 
آنچه امروزه به‌عنوان یک ایراد اساسی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل مشاهده می‌شود، توجه بیش‌ازحد به حمل‌ونقل سواره و کم‌توجهی به امور حمل‌ونقل پیاده است، تا آنجا که همواره شاهد تصادف عابرین پیاده هستیم و خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیاد نتیجه این نحوه عملکرد بوده است.
 
فرمانده پلیس‌راه میناب-جاسک در گفت‌وگو با ایسنا در میناب، در مورد جزئیات این تصادف اظهار کرد: عصر دیروز سواری پژو که حاوی محموله قاچاق در مسیر بندرکوهستک به میناب در حال حرکت بود در اثر سرعت زیاد و انحراف به چپ با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد می‌کند.
 
سرگرد راوند در این رابطه تصریح کرد: در اثر این برخورد، راکب موتورسیکلت و یکی از سرنشینان خودرو سواری در دم فوت کردند و راننده متخلف نیز به بیمارستان میناب انتقال داده شد که مصدوم در شرایط خوبی نبوده است.
 
این مقام انتظامی با انتحاری خواندن رانندگان متخلف و قاچاقچی در منطقه، افزود: خودروهای حامل محموله‌های قاچاق که با سرعت بسیار بالایی در جاده‌های بین‌شهری رانندگی می‌کنند تا هرچه سریع‌تر بارها و کالاهای جاسازی‌شده در ماشین‌هایشان را به مقصد برسانند، همین عامل یعنی رانندگی با سرعت بسیار بالا در جاده‌های منتهی به میناب جاده‌ها را برای تردد بقیه رانندگان مشکل و خطرناک می‌کند و این اتفاق طی سال‌های گذشته در جاده‌های منتهی به میناب جان بسیاری از شهروندان را گرفته است.
 
فرمانده پلیس‌راه میناب-جاسک با اشاره به موانع قانونی برای نصب سرعت کاه در مسیر، گفت: سرعت کاه می‌تواند با رعایت شرایط و ضوابط خاص و بنا به درخواست ساکنین روستا و موافقت مسئولان و شورای ترافیک و حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیر روستا نصب شود.
 
وی تأکید کرد: همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها و اعتبارات حوزه مهندسی و کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه رانندگی باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد، چراکه علائم و تجهیزات ترافیکی زیادی در مسیر مذکور نصب‌شده، اما هنوز جواب مثبتی نگرفته‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که برخی رانندگان متخلف هنوز فرهنگ صحیح استفاده از وسیله نقلیه را ندارند.
 
راوند خاطرنشان کرد: راکبان موتورسیکلت در تصادفات معمولاً دچار بیشترین خسارت به خاطر عدم پایداری این وسیله نقلیه می‌شوند و کلاه ایمنی ضامن سلامتی در اکثر حوادث ترافیکی موتورسواران است و نبود آن شدت ضربات وارده را بالا می‌برد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار