فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران:
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی، از آمادگی شبانه روزی پلیس گذرنامه برای ارائه خدمات به زائرین خبرداد.
کد خبر: ۳۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 02 November 2016
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای بررسی آخرین وضعیت مرز بین المللی مهران و بازدیداز زیرساختها واطلاع از میزان آمادگی عوامل انتظامی برای کنترل وتردد زائرین اربعین حسینی، به اتفاق فرماندهی مرزبانی وسایر معاونتهای ستادی این نیرو به استان ایلام سفر کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،سردار حسین اشتری صبح امروز (چهارشنبه) به محض ورود به شهر مرزی مهران، با حضور در مقر فرماندهی انتظامی این شهرستان ،مرکز مانیتورینگ مرز مهران ویژه اربعین را افتتاح کرد .این مرکز به منظور تسهیل در تردد زائران راه اندازی شده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،سپس ازپايانه مرزي مهران بازديد كرد. وي درحاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی  گفت:نیروی انتظامی از سالهای  گذشته  آمادگی کاملی را برای تسهیل تردد زائرین به عتبات عالیات فراهم کرده است .
 
سردار حسین اشتری با اشاره به آمادگی پرسنل نیروی انتظامی در مرزهای سه گانه تردد زائرین اربعین اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از مبداء حرکت تا رسیدن به پایانه های مرزی مهران ،شلمچه وچذابه ، پرسنل نیروی انتظامی با استقرار در مسیرهای بین شهری ودرون شهری آماده ارایه خدمات به زائرین هستند .
 
این فرمانده عالی انتظامی با اشاره به حجم زیاد تردد زائرین از مرز بین المللی مهران تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تردد زائرین از مرز مهران ،نیروی انتظامی هم از آمادگی بیشتری برای ارایه خدمات در این مرز برخوردار است .برهمین اساس تعداد زیادی از همکاران انتظامی از استانهای همجوار وتهران به منظور کمک به برقراری نظم وانضباط ،تامین امنیت وامور مربوط به گذر نامه وکنترل ترافیک در مهران مستقر خواهند شد.
 
سردار اشتری در خصوص کاهش گره های ترافیکی ونقاط حادثه خیز جاده های منتهی به پایانه مرزی مهران گفت: با هماهنگی سایر دستگاهها ،درزمینه نصب علائم راهنمایی ورانندگی موردنیاز، حذف نقاط حادثه خیز جاده ای و همچنین رفع گره های کور ترافیکی  اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: کارهایی در زمینه آماده سازی جاده ها در حال انجام است که امیدواریم در ایام باقی مانده تا اربعین، بخشی از آنها به اتمام برسد.البته از نظر زیرساختها کماکان مشکلاتی وجود خواهد داشت وبه نظر می رسد که در سالهای آینده مرتفع شوند.
 
سردار اشتری افزود: در حد امکان وتوان، کارهایی در توسعه زیرساختهای جاده ای استان صورت گرفته است وهمکاران انتظامی هم  در طول  همه مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران حضور چشمگیری خواهند داشت .انشالله که مردم ورانندگان بتوانند با همراهی وهمکاری با پلیس درکاهش حوادث جاده ای سهیم باشند.
 
فرمانده انتظامی جمهوی اسلامی در خصوص میزان گذرنامه های صادره بیان داشت: در 40روز گذشته بالغ بر یک میلیون جلد گذرنامه  در فاتر صدور گذرنامه صادر وبه دست متقاضیان رسیده است .دفاتر صدور گذرنامه وپلیس گذرنامه بصورت سه شیفت آماده ارائه خدمات به زائرین هستند.
 
اشتری ادامه داد: گذرنامه متقاضیان در کمتر از 72 ساعت صادر وبه آنان تحویل خواهد شد بنابراین انتظار می رود متقاضیان دریافت گذرنامه در اسرع وقت به دفاتر صدور گذرنامه مراجعه وآن را به روزهای پایانی موکول نکنند.
 
وی از زائرین خواست با همراه داشتن گذرنامه وویزا وسایر مدراک معتبر در پایانه های مرزی حضور یابند . بدیهی است از خروج افراد فاقد مدرک جلوگیری  خواهد شد.
 
فرمانده انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک در زمینه پیش بینی راههای دسترسی اضطراری گفت: بمنظور استفاده در مواقع اضطراری ،مسیرهای فرعی جایگزینی در نظر گرفته شده است .
 
سردار اشتری در ادامه با توصیه به اتباع بیگانه گفت : اتباع بیگانه خصوصا افغانیهای مقیم کشور امکان تردد از مرز های مهران وچزابه را ندارند وبایستی با دردست داشتن مدارک مورد نیاز تنها به مرز شلمچه مراجعه نمایند ،انشالله طبق توصیه های پلیس ،اتباع دیگر کشورها وافغانیهای مقیم کشور با عبور از مرز شلمچه بتوانند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.
 
سردار اشتری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار تابناک درخصوص وضعیت مرز بین المللی مهران اظهار کرد :درحال حاضر مرز بین المللی مهران از وضعیت خوب وقابل قبولی برخوردار است ،البته اشکالاتی هم وجود دارد که انتظارمی رود در چند روز باقی مانده تا اربعین حسینی این مشکلات نیز مرتفع شوند.
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص کنترل وتامین امنیت مرزها در برگشت زائرین گفت: با هماهنگی بسیار خوبی که در بین نیروهای امنیتی ،سپاه پاسداران ،ارتش جمهوری اسلامی ونیروی انتظامی وجود دارد ،تمهیدات امنیتی لازم در زمینه بازگشت زائرین وکنترل مبادی ورودی اندیشیده شده است وانشااله در زمینه امنیتی مشکلی وجود نخواهد داشت.
 
گفتنی است سردار اشتری پس از بازدید از پایانه مرزی مهران  بمنظور بررسی آخرین وضعیت تردد در مرز مهران با حضور مسولان ارشد نظامی و استانی در نشست قرارگاه اربعین شرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار