مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهار داشت : برداشت انار از سطح چهارهزار و 800 هکتار از باغ های مثمر این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۳۲۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 03 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز: داریوش طهماسبی گفت:نی ریز باچهارهزار و 500 هکتار باغ انار شامل چهار هزار و 800 هکتار بارور و یک هزار و 700 هکتار غیر بارور و با متوسط عملکرد 2 تن در هر هکتار و تولید سالیانه 96 هزار تن محصول در شرایط عادی مقام اول سطح زیر کشت و تولید را در استان فارس داراست.
وی گفت : امسال پیش بینی می شود بیش از 95 هزار تن انار در شهرستان نی ریز برداشت شود که علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای کره جنوبی ، روسیه ، کشورهای آسیای میانه ، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر شود .
طهماسبی افزود:عمده ترین رقم تولیدی در شهرستان نی ریز، رقم انار رباب نی ریز است که جزو ارقام برتر صادراتی انار کشور است
مدیرجهاد کشاورزی نی ریز بیان کرد: زمینه ایجاد حدود چهار هزار فرصت شغلی در زمان برداشت انار در این شهرستان یعنی از ابتدا تا انتهای آبان ماه فراهم می شود .
وی ادامه داد:در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه های صنعتی فرآوری انار احداث شده که تولیدات آنها شامل رب انار ، سس انار ، آب انار ، شربت انار ، مربا ، مارمالاد ، ژله انار،نوشابه ، بستنی انار ، ترشی ، سرکه و لواشک انار است و با استقبال خوب و بازار مناسب و ارزآوری برای کشورهمراه بوده است .
طهماسبی گفت:مشکلاتی که باغداران انار هرساله با آن مواجه هستند ، کمبود آب با توجه به خشکسالی های اخیر و وجود آفات و امراض بخصوص کرم گلوگاه انار است که خوشبختانه کارشناسان مدیریت، راهکارهای غیر شیمیایی را شناسایی کرده اند و به باغداران آموزش داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار