رئیس شورای حمل و نقل گلستان، ایجاد آزاد راه نوکنده - آشخانه (گلستان - خراسان شمالی) و توسعه خطوط ریلی را دو پروژه اساسی دراستان بیان کرد و گفت: ثبت 42 هزار ترافیک روزانه در حد فاصل گرگان - گنبدکاووس، نیاز گلستان را به توسعه این زیرساخت ها دو چندان ساخته است.
کد خبر: ۳۲۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 13 November 2016
رئیس شورای حمل و نقل گلستان، ایجاد آزاد راه نوکنده - آشخانه (گلستان - خراسان شمالی) و توسعه خطوط ریلی را دو پروژه اساسی دراستان بیان کرد و گفت: ثبت 42 هزار ترافیک روزانه در حد فاصل گرگان - گنبدکاووس، نیاز گلستان را به توسعه این زیرساخت ها دو چندان ساخته است.

 از راه و شهرسازی استان ابراهیم مبارک ‌قدم روز یکشنبه در جلسه ای بررسی راهکارهای تامین اعتبار و تکمیل پروژه های بخش حمل و نقل استان با حضور نبی هزارجریبی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، افزود که در شرایط کنونی بزرگراه اصلی گرگان - گنبدکاووس به دلیل عبور حجم بالای ترافیک با کاهش سطح سرویس مواجه شده است و نیاز به تقویت و اجرای سایر متدهای حمل و نقل را دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: با توسعه خطوط ریلی نیز حجم بالایی از ترافیک روزانه از مسیرهای ارتباطی استان به سمت این نوع حمل و نقل سوق می یابد و سبب کاهش 50 درصدی ترافیک خواهد شد.
مبارک قدم، راه اندازی و توسعه قطارهای حومه ای و بین شهری را نیز راهکار برون رفت از این شرایط ذکر کرد و گفت: توجه به موقعیت آینده ایستگاه های پیش بینی شده در خطوط ریلی استان بویژه در مسیر گرگان- مشهد و اتصال آنها با خطوط شهری یکی دیگر از راه های کاهش ترافیک و هزینه های حمل و نقل درون شهری می باشد.
در این نشست، راهکارهای تامین اعتبار و تکمیل فاز اول کمربندی گرگان و شروع فاز دوم آن، ساخت راه آهن گرگان - مشهد و جانمایی ایستگاه گرگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعلام شد که در آینده ای نزدیک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور بازدیدی از این پروژه ها داشته و تصمیمات لازم جهت تداوم و آغاز عملیات اجرایی و ابلاغ اعتبار آنها اتخاذ شود.
طول راه های استحفاظی استان گلستان حدود پنج هزار کیلومتر است که شامل 274 کیلومتر بزرگراه،730 کیلومتر راه اصلی، 254 کیلومتر راه فرعی و آسفالته و 3 هزار و 501 کیلومتر راه روستایی می شود.
همچنین خطوط اصلی راه آهن گلستان بیش از 150 کیلومتر است که از گلوگاه در غرب استان آغاز و پس از عبور از گرگان مرکز استان به سمت ایستگاه و پایانه مرزی اینچه برون در شرق استان ادامه می یابد.
در طول مسیر این خطوط، هشت ایستگاه باری و مسافری احداث شده است.
هم اینک راه آهن تهران تنها تا گرگان ادامه دارد، با احداث خط آهن گرگان - بجنورد - مشهد ، امکان سفر زائران و مسافران گلستانی به مشهد از طریق خطوط ریلی فراهم می شود.
استان مرزی گلستان در شمال کشور واقع شده است و بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و در همسایگی کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی واقع می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار