مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: استان به احداث 500 مدرسه برای رسیدن به میانگین کشوری در تراکم دانش‌آموزی نیاز دارد.
کد خبر: ۳۲۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان قم از لحاظ تراکم دانش‌آموزی بالاترین تراکم را در کشور داراست، بر این اساس شاخص مدارس پرتراکم با تعداد مدارس دو شیفته در هر استان سنجیده می‌شود که میانگین این مدارس در کشور 15 درصد و در استان قم 50 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به میانگین کشور در استان قم نیاز به احداث 500 مدرسه است که 200 باب از این مدارس باید در مناطق تازه توسعه پیدا کرده قم از جمله مناطق پردیسان، بخش غربی بلوار غدیر، شهرک بنیاد و بلوار 15 خرداد احداث شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم احیای تبصره ذیل ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش و شفاف‌سازی در قانون معافیت از صدور پروانه ساختمانی برای احداث مدارس را از نمایندگان مجلس خواستار شد.

وی تصریح کرد: براساس تبصره ذیل ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش، انبوه‌سازان باید به ازای احداث هر 200 واحد مسکونی یک واحد آموزشی را احداث کرده و یا اعتبار آن را برای ساخت این فضاها توسط اداره‌کل نوسازی مدارس تأمین کنند.

پورگلیان اضافه کرد: این قانون در سال‌های گذشته لغو شده و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در سکونتگاه‌های جدید‌الاحداث از جمله مدرسه، مسجد، درمانگاه و ... مشکلات زیادی برای مردم این مناطق به وجود آمده است.

وی همچنین از تخصیص صفر درصدی بودجه مقاوم‌سازی مدارس فرسوده در سال جاری گلایه کرد و گفت: در ابتدای سال جاری، در قانون بودجه حدود 700 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس فرسوده در کشور لحاظ شد که از این میزان حدود سه میلیارد تومان سهم استان قم شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد:‌ بر این اساس اداره‌کل نوسازی مدارس، عملیات اجرایی مقاوم‌سازی 18 مدرسه غیرمستحکم را آغاز کرد، بنابراین با وجود تلاش صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی 80 درصدی پروژه‌ها، به علت نداشتن اعتبار، عملیات مقاوم‌سازی این مدارس در ابتدای مهرماه به پایان نرسید و دانش‌آموزان آن به ناچار به دیگر مدارس و فضاهای همجوار منتقل شدند که همین امر سبب اختلال در اداره برخی از مدارس شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار