وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت خود را برای پاسداری از این فرهنگ و دیانت به عنوان یک رسالت اساسی تعریف کرده است
کد خبر: ۳۲۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 15 November 2016
سیدرضا صالحی امیری  که دوشنبه ٢٤ آبان ماه به خوزستان سفر کرد، به همراه دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر مسئولان استان با حضور در مرز چذابه، هدف از این سفر خود را عرض ادب و نظارت بر عملکرد دستگاه ها در مرز چذابه اعلام کرد.

وی افزود: و افزود:هویت، شرافت و دیانت این ملت مرهون خون سید الشهدا(ع) است. شور و شعور جدیدی اتفاق افتاده است که در دنیای اسلام شکل گرفته است.

صالحی امیری ادامه داد: این حرکت میلیونی و جمعیت عظیمی که بزرگترین راهپیمایی دنیای امروز تلقی می شود به عشق و معرفت آقا اباعبدالله است و حرکت کاملا مردمی است و مردم بستان، سوسنگرد، حمیدیه و همه خوزستان در تلاش اند تا زائران با کمترین چالش و مشکل راهی کربلا شوند.

وی در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ دینی ما مقوله عاشورا تا اربعین به عنوان یک نقطه عطف تاریخی است که باید یک بار دیگر همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ازنو آن را مطالعه کنند و در مجموعه تحولات و تصمیمات خود آن را دخیل کنند. این حرکت عظیم نشان می دهد که ملت ما دارای ریشه های عمیق دینی است.

صالحی امیری با نقدی بر رسانه های بیگانه نیز گفت: به رسانه هایی که مدعای حقوق بشر هستند باید گفت کجایید که امروز این صحنه های بزرگ ملت را به گوش جهانیان برسانید و اسلام حقیقی و رحمانی از این سرزمین را به جهان مخابره کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار