رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت:یک میلیون و 300 هزار نفر تاکنون در سامانه سماح برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۳۲۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 15 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سعید اوحدی اظهار کرد: برای بخش مهمی از این افراد تاکنون از سوی 16 دفتر دائم و موقت کنسولگری عراق در شهرهای مختلف کشورمان روادید صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه روادید یک روزه و گذرنامه در مدت کمتر از 48 ساعت برای متقاضیان صادر می شود، افزود: زائران بدون گذرنامه و روادید به مرزها مراجعه نکنند چرا که از عبور افراد فاقد مدارک بشدت جلوگیری می شود.
 
اوحدی تاکید کرد: متقاضیان سفر به عراق در فرصت باقی مانده در سامانه سماح ثبت نام کنند ضمن اینکه افراد فاقد گذرنامه یا روادید که هم اکنون در مرز مهران هستند می توانند به شهر ایلام مراجعه کرده تا در مدت 24 ساعت برای آنها روادید خروج از کشور توسط کنسولگری موقت عراق صادر شود.
 
وی ضمن اینکه از مردم خواست با ماموران صدور روادید و گذرنامه همکاری کنند، یادآور شد: با توجه به محدودیت زیرساخت ها در مرزهای زمینی سه گانه و حجم زیاد تقاضا برای سفر به عراق باید برای سال های آتی ظرفیت های زیرساختی این مرزها افزایش یابد.
 
اوحدی در مورد اسکان و تغذیه زائران نیز گفت: سازمان حج و زیارت پنج موکب را تحت عنوان شهدای منا در مهران، شلمچه، چزابه، کربلا و نجف راه اندازی کرده که گردانندگان این ایستگاه ها فرزندان شهدای حادثه منا هستند.
 
وی افزود: اسکان و تغذیه زائران با ستاد بازسازی عتبات عالیات است و در خارج از مرزهای ایران به علت جلوگیری از تجمع زائران همه ایستگاه های صلواتی و اماکن تغذیه و اسکان بعد از خروج از مرز و در فواصل مختلف در کشور عراق استقرار یافته است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار