تابناک: دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده‌رود گفت: جای خالی جشنواره مستند در اصفهان کاملا محسوس بود
کد خبر: ۳۳۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 16 November 2016
تابناک اصفهان: آرش رنجبر شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده‌رود اظهار داشت: «زنده‌رود» نخستین جشنواره فیلم کوتاه مستند تخصصی در سال جاری است که دارای بخش ملی با موضوع آزاد، بخش ویژه و بخش سینمای مهاجرت است.

وی افزود: بخش ویژه این جشنواره شامل موضوعات گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی در راستای رونق اقتصادی، نقش اقتصاد دانش بنیان در رونق اقتصادی و نقش و جایگاه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده‌رود بیان داشت: همچنین در بخش سینمای مهاجرت فیلم‌های مستند مربوط به فیلمسازان مهاجر که با هدف کشف علل مهاجرت نیروهای کارآمد از دیدگاه جامعه‌شناسی، اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی و همچنین تاثیر مهاجرت و پیامدهای مثبت و منفی آن در اقتصاد کشورها تولید شده ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه جای خالی جشنواره مستند در اصفهان کاملا محسوس بود، ابراز داشت: اصفهان به دلیل سابقه طولانی در برگزاری جشنواره‌هایی مانند کودک و نوجوان پتانسیل‌ها و استعدادهای خوبی برای فیلمساری دارد و جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده‌رود به شکل تخصصی موقعیت خوبی برای ارائه آثار فیلمسازان این حوزه است.

نتایج انتخاب آثار در بخش مسابقه دیماه اعلام می‌شود

رنجبر  با اشاره به اینکه دی‌ماه نتایج انتخاب آثار در بخش مسابقه مشخص می‌شود، تاکید کرد: تاکنون ۲۲۱ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و امیدواریم تا پایان مهلت ارسال آثار حداقل به هزار مورد برسد؛ اکنون بیشترین آثار ابتدا از استان تهران و سپس اصفهان است.

وی افزود: پس از اتمام مهلت ارسال اثر این فیلم‌ها توسط هیئت انتخاب بررسی می‌شوند و فیلم‌های منتخب در طول جشنواره از ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه نمایش داده می‌شود که مشاهده این فیلم‌ها در سالن‌های اعلامی در زمان جشنواره رایگان است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه مستند زنده‌رود تصریح کرد: نام زنده‌رود یک برند برای جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند است اما با توجه به موقعیت خاص رودخانه زاینده‌رود پرداختن به موضوعات زیست‌محیطی می‌تواند یکی از موضوعات مهم در بخش آزاد جشنواره برای فیلمسازان اصفهانی باشد.

وی اضافه کرد: از سویی همه کشور اصفهان را به نام زاینده‌رود می‌شنایند و زمانی که جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود برگزار شود خود تبلیغی فرهنگی است که نام این رودخانه کهن و مشکلات آن را بر سر زبان‌ها می اندازد.

رنجبر در ارتباط با حمایت از تولید در این جشنواره نیز گفت: با محکم شدن جاپای این جشنواره در سال‌های بعد می‌توان حمایت از تولیدکنندگان را مدنظر قرار داد به نوعی که فیلمسازان برتر حمایت شده و بودجه‌ای به آنها اهدا و یا بخشی از جوایز جشنواره در حمایت از تولید فیلم بعدی فیلمسازان برتر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار