مدیرکل بهزیستی قم گفت: نشاط اجتماعی در استان کاهش‌یافته است، هر چه نشاط اجتماعی و امید به آینده در جامعه تقویت شود مشکلات و آسیب‌های کمتری را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۳۳۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 22 November 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه عصر امروز در جلسه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان که در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد با بیان اینکه طلاق، اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی معلول هستند اظهار داشت: زمانی می‌توانیم موفق باشیم که سلامت اجتماعی را در کنار سلامت جسمی بدانیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه دغدغه اصلی زمانی ایجاد می‌شود که آسیب‌ها قابل‌فهم باشد و اقدام عملی انجام شود ادامه داد: در مدیریت بحران نگرانی‌ها زیاد است و همه در زمان سیل و زلزله در حالت آماده باش قرار می‌گیرند اما در بحران آسیب‌های اجتماعی این اضطرار احساس نمی‌شود.

به گفته وی، روزانه در قم 8 خانواده به خاطر اعتیاد از هم می‌پاشد و لطمه می‌بینند اما این سیل اعتیاد که جوان‌ها را به مخاطره می‌اندازد برای مسئولان هنوز دغدغه نشده است.

سلیقه با تاکید براینکه زلزله خاموش طلاق و اعتیاد به دلایل مختلف رخ می‌دهد افزود: از سال 84 تا 93 حدود 22 هزار طلاق در استان  آسیب‌شناسی و بررسی شد و برخلاف عمده نظرات که بیکاری را عامل اصلی طلاق عنوان می‌کنند تنها 9.2 درصد مردان بیکار بودند و نشان داد بیکاری دلیل طلاق نیست.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به اینکه میانگین کشوری 35 درصد طلاق اما در قم 27 درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های قم به دلیل امنیت بیشتر و وضعیت فرهنگی است همین موضوع سبب احساس امنیت برای افراد آسیب‌دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت فرهنگی قم به‌گونه‌ای است که دختران فراری و زنان آسیب‌دیده به آن پناه می‌برند خاطرنشان کرد: این مسئله را می‌توان با نگاه مثبت ارزیابی کرد اما لازم است برای این موضوع نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گفته سلیقه، سالانه 300 کودک خیابانی در بهزیستی قم که عمدتاً کودک طلاق بوده‌اند در قم پذیرش می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم با تاکید براینکه امید به زندگی به 71 سال رسیده اما امید به آینده در جوانان کاهش‌یافته است افزود: نشاط اجتماعی در استان کاهش‌یافته است، هر چه نشاط اجتماعی و امید به آینده در جامعه تقویت شود مشکلات و آسیب‌های کمتری را شاهد خواهیم بود.

وی نخستین عامل طلاق را نداشتن مهارت مقابله با مشکلات از سوی زوجین عنوان کرد وگفت: با آموزش‌های قبل از ازدواج می‌توان تا حد زیادی این مشکلات رفع می‌شود از همین رو مشاوره‌های قبل از ازدواج باید اجباری شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار