کد خبر: ۳۳۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 23 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مسئول اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی استان یزد از کشف و جمع‌آوری بیش از 5000 قلم داروی تاریخ گذشته و فاقد مجوز دامی در این استان خبر داد.

دکتر «محمد صادقی» با اشاره به اهمیت نظارت دائم بر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی، تصریح کرد: از آنجا که رعایت نکردن موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی می‌تواند ضررهای جدی بر امر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد کند، همه داروخانه‌های دامپزشکی استان یزد تحت نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی استان یزد قرار دارند.

وی در ادامه افزود: فروش داروهای تاریخ گذشته یا فاقد مجوز(قاچاق) و رعایت نکردن شرایط صحیح نگهداری داروها از عمده‌ترین تخلفاتی است که امکان وقوع آن در داروخانه‌ها به دقت مورد بررسی اکیپ‌های نظارتی و کارشناسان فنی دامپزشکی قرار می‌گیرد.

صادقی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز طی بازرسی‌های صورت گرفته بیش از 5000 قلم داروی تاریخ گذشته یا فاقد مجوز کشف، ضبط و معدوم شد.

این مسئول با تأکید بر اهمیت ضابطه‌مند بودن ارائه و مصرف دارو در مورد دام و طیور، به دامداران خاطرنشان کرد: مشورت با دامپزشک، تهیه دارو بر اساس نسخه و مصرف آن بر طبق دستورالعمل دقیق در کنار فعالیت اصولی داروخانه‌ها می‌تواند به تأمین سلامت سرمایه‌های دام و طیور استان به عنوان ذخایر غذایی و به طبع آن حفظ سلامت آحاد جامعه منجر شود و این مسأله، هدف نهایی نظارت بر عملکرد داورخانه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار