رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: امسال در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در استان فارس بیش از ۲۶۰ عنوان برنامه با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) در جامعه اجرا می‌‌شود.
کد خبر: ۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 10 May 2015

حجت‌الاسلام محمد رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیش از 260 عنوان برنامه در استان فارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با محوریت ایجاد یک حرکت فکری در استان اجرا می‌شود افزود: برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و 15 خرداد در بیش از 5 هزار باب مسجد و حسینیه در سراسر استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) یک ویژه برنامه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و انتشار وصیت امام(ره) به عنوان یک کار فرهنگی در این روز انجام خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به اینکه برای آئین نیمه شعبان و جشن‌های این روز نیز برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: به این منظور با روحانیون و هیئت‌های مذهبی استان نیز جلساتی تشکیل می‌شود تا به طور حتم در تمام 400 مسجد شیراز در شب‌های 14 و 15 شعبان مراسم برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به 14 خرداد و ایام رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تقویت پیوند میان امام و امت مورد تأکید است و این موضوع در زمان کنونی باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه مبنای برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تبلیغی، فرهنگی و انتشاراتی است عنوان کرد: اجرای این برنامه‌ها نیاز به همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه بازخوانی اندیشه امام نیاز جامعه است اظهار داشت: امام خمینی(ره) از شخصیت‌هایی هستندکه باید اندیشه ایشان در جامعه تبیین شود و تاکنون برخی محققان و نویسندگان در راستای بررسی اندیشه و شخصیت وی پژوهش کردند و در این زمینه کتاب‌هایی نگاشتند.

وی با اشاره به مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در اجرای برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: 100 نفر از روحانیون استان فارس برنامه‌های مختلفی را با هدف آشنایی نسل نو و دانش‌آموزان با اندیشه‌های امام خمینی(ره) اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه اعزام مبلغان به مراکز آموزشی و مدارس با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با اندیشه‌های امام راحل(ره) انجام می‌شود افزود: در مدارس و مراکز آموزشی مسابقه‌های فرهنگی، نقاشی و غیره برگزار می‌شود.

دانش با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در استان فارس 15 مدرسه با یک هزار و 300 دانش‌آموز دارد خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به صورت ویژه اجرای برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) را دنبال کرده و برنامه‌های فرهنگی را با محوریت مدارس خود اجرا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار