مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در سفر یک روزه به شهرستان تاکستان پس از حضور در میان کارکنان امداد، از مرکز مددکاری شهید بهشتی بازدید و پس از حضور در کارگاه مدیرت شهرستان، خود به بررسی چند پرونده مددجویی پرداخت و دستورات لازم را برای ارتقای خدمت به مددجویان صادر کرد.
کد خبر: ۳۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 06 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، وحید میرزایی بافتی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست شورای مدیران شهرستان تاکستان بیان داشت: مهمترین بخش اثرگذار در امداد مددکاری است حجم کار در مددکاری بالاست.

وی ادامه داد: بخش اعظم کار امداد بر دوش مددکار است مددکار باید کارها را به سمت کارهای تخصصی ارجاع دهد تا بتوانیم مددکاری حرفه ای را اِعمال کنیم و خدمات را با افزایش کمی و کیفی ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مددکار باید اشرافیت کامل به خانواده مددجو داشته باشد نگاه ما مددکاران در امداد نگاه بر نداشته های خانواده هاست که باید به استعداد های خانواده ها نیز توجه کنیم اما تمام هدف ما در امداد این است که مددجو به سمتی سوق یابد که توانمند شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد براین است که مددکار حرفه ای حتی باید بینش اقتصادی در کار داشته باشد یعنی مددکار باید داری نگاه کسب و کار هم باشد از این رو پرهیز از جزیره ای عمل کردن باید در دستور کار ما باشد و به بیش از پیش به سمت همگرایی و هم افزایی برویم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مددکار باید در امداد مطالبه گر باشد چراکه کار اصلی بر دوش مددکار است البته در این میان فشار کار بر روی مددکار است که باید از این فشار کاسته شود.

وی توضیح داد: خانواده مددجو تا زمانی که دغدغه ایش از بین نرود نمی تواند توانایی های خود را نشان دهند از این رو  بسته های حمایت درمانی، مسکن و فرهنگی باید  بیش از پیش در جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد و برای اختصاص این بسته ها لازم است که مددکار نظر کارشناسی ارائه کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: امروز بسیاری از خانواده های نیازمندان مشکل مسکن و درمانی دارند بنابراین باید مشکل مسکن و درمان مددجویان در گام نخست رفع شود تا در صورت اشتغال زایی منابع درآمدی خانواده مددجو در این دو زمینه هزینه نشود.

وی تأکید کرد: مددکار تا توانمندی خانواده نیازمند، نباید آنها را رها کند در واقع لازم است نیازمندی خانواده ها توسط مددکاران احصاء و حوزه های تخصصی به رفع این نیازها بپردازند.

میرزایی ادامه داد: هزینه کرد منابع امداد باید هدفمند باشد، برای این منظور می توان منابع اکرام و غیره را در مسیر توانمندی هزینه کرد حتی در حوزه ازدواج مجدد سبب توانمندی می شود بنابراین تعامل با مددکاران با حوزه اشتغال باید بیشتر شود حتی می توان از منابع زکات نیز در توانمندسازی و اشتغال مددجویان بهره برد.

وی استفاده از ظرفیت اقشار مختلف را یکی از رویکردهای جدی در امداد دانست و عنوان کرد: طرح استعدادسنجی را در میان نیروهای افتخاری اجرا می کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کار در مرکز نیکوکاری باید به سمت توانمندسازی و اشتغال نیازمندان پیش رود تا خانواده مددجو به واقع از فقر و محرومیت رهایی یابد.

وی گفت: نیازهای آموزشی در خانواده های مددجو باید جمع آوری شده و آموزش ها به تناسب این نیاز ارائه شود و در این میان مراکز نیکوکاری می توانند در امر آموزش نیز نقش آفرینی کنند.

میرزایی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف یکی دیگر از رویکردهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این میان اقشار مختلف می توانند به تناسب توان و تخصص خود مشارکت داشته باشند.

وی توضیح داد: کارها باید به دست مردم انجام شود و از منابع و ظرفیت های امداد در مراکز نیکوکاری استفاده شود تا ظرفیت های مختلف با هم جمع شوند و خدمت خود را ارتقا دهیم البته مسئولیت اجتماعی یکی از مسائلی است که باید در جامعه تبیین شود تا افراد وابسته و اقوام مددجویان نیز با امداد همراه شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: لازم است نیازمندان سطح بندی شوند چراکه برخی نیازهای فرهنگی و برخی نیازهای اقتصادی و عده ای دیگر نیاز اجتماعی دارند که لازم است این نیازها مطالعه و بررسی شده و براساس نیاز آنها خدمات ارائه شود.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ضمن بازدید از مرکز مددکاری شهید بهشتی در کارگاه مدیریت شهرستان تاکستان حاضر شد و با بررسی چند پرونده مددجویی، دستوراتی را در زمینه ارتقای سطح خدمتی ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار