کد خبر: ۳۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 11 May 2015

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به کاهش 5/2 درصدی میزان استفاده غیرمجاز در سال گذشته در استان تهران گفت: با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق به شدت برخورد کرده و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

سید علی بربند در گفت و گو با ایرنا افزود: استفاده غیرمجاز از برق که عملی خلاف قانون است نه تنها باعث وارد شدن خسارت به شبکه برق رسانی می شود بلکه خسارت عمده ای به مشترکین مجاز وارد می آورد.

وی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از برق یکی از عوامل افزایش میزان هدررفت برق است تصریح کرد: این عمل باعث می شود خاموشی های ناخواسته در شبکه ایجاد شده و خسارت های زیادی برای مشترکین به دنبال داشته باشد.

بربند تاکید کرد: استفاده غیرمجاز از برق ظلم در حق مشترکان مجاز است و ادامه یافتن آن شبکه های توزیع و تامین برق را با مشکلات جدی مواجه می سازد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه سال گذشته برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق شدت بیشتری یافت گفت: تعدادی از افرادی که اقدام به استفاده غیرمجاز از برق می کردند به قوه قضائیه معرفی شدند و مراحل دادگاهی خود را طی کرده و توانستیم بخشی از خسارات وارده از ناحیه آنان را جبران کنیم.

وی با اشاره به همکاری خوب قوه قضائیه، نیروی انتظامی و فرمانداری های استان تهران در زمینه برخورد قانونی با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق تصریح کرد: امسال برخورد با این نوع مشترکان با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت تا بتوانیم تا حد قابل قبولی جلوی این کار را بگیریم و اجازه ندهیم حقوق مشترکان مجاز تضییع شود.

بربند گفت: پیش بینی شده امسال به میزان 5/2 درصد استفاده غیرمجاز از برق را کاهش دهیم که این عمل باعث خواهد شد بار مصرف شبکه در زمان پیک به طرز چشمگیری کاهش یابد.

پیش از این سید علی بربند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران، میزان اتلاف انرژی در شبکه برق استان به جز شهر تهران را 2 میلیون و 396 هزار کیلوات ساعت اعلام کرده بود که حدود 80 درصد این معضل ناشی از استفاده غیرمجاز از شبکه برق بوده است.

شرکت توزیع برق استان تهران بیش از 2 میلیون مشترک را تحت پوشش قرار داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار