سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از اجرای طرح ملی جنگلانه هم‌زمان با سراسر کشور و با استقبال سمن‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 09 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امین ضیایی اظهار کرد: طرح ملی جنگلانه(کاشت نهال و بذر در مناطق) طی یکی دو سال گذشته، روز 19  آذر به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته این طرح ملی با مشارکت ادارات کل و شهرستانی محیط‌زیست، منابع طبیعی و نیز تشکل‌های زیست‌محیطی مردم‌نهاد و منابع طبیعی اجرا شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بندرعباس تعدادی از سمن‌های فعال این حوزه اقدام به کاشت تعداد یک هزار اصل نهال حرا کردند، تصریح کرد: بذر این نهال‌ها در شهریور امسال از منطقه حفاظت‌شده حرا و تالاب بین‌المللی خور خوران، جمع‌آوری و توسط سمن مردم‌نهاد «مشق آفرینش» به‌صورت گلدانی کاشت و پس از رشد مناسب و رسیدن به نهالی پایدار در پهنه گلی خور نخل ناخدا توسط اعضای این تشکل مردمی کاشته شد.

این مسؤول با اشاره به سازگاری درخت حرا با وضعیت آب و هوایی و زمین منطقه، اظهار کرد: زیستگاه جنگل حَرّا ساحل دریا و آب‌شور است که آب دریا توسط این درخت تصفیه می‌شود و امروز این طرح به همت جوانان شهرستان انجام شد.

ضیایی با اشاره به اینکه این برنامه زیست‌محیطی با حضور بیش از 50 نفر برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه روزبه‌روز شاهد افزایش سمن‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی و گسترش فرهنگ حفاظت از پهنه‌های سرسبز سراسر کشور هستیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس، توسعه فضای سبز را یکی از راه‌های کاهش پدیده گردوغبار دانست و افزود: اجرای این طرح بر اساس یک طرح تحقیقاتی مورد مطالعه قرارگرفته است و کاشت حرا نیز ادامه خواهد داشت و از دستگاه‌های مرتبط با دریا درخواست دارم تا در کاشت نهال با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد مشارکت داشته باشند.

وی حفاظت از منابع طبیعی را حفاظت از ناموس دانست و عنوان کرد: هرمزگان با داران بودن تنوع زیستی گوناگون که نظیر آن در دیگر جاها کم بوده، نیاز است که این تنوع زیستی حفاظت و مراقبت شود.

این مسؤول، هدف کاشت نهال حرا در روز «جنگلانه» را توسعه و گسترش آن در هرمزگان بیان کرد و افزود: این گیاه از قدیم با مردم این سرزمین زندگی کرده و می‌توان گفت جزئی از زندگی آن‌ها شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار