معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآنی اشاره کرد و گفت: ٢١ طرح و ایده نمایش در مرحله بازبینی پذیرفته شده است.
کد خبر: ۳۴۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 10 December 2016
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآنی اشاره کرد و گفت: ٢١ طرح و ایده نمایش در مرحله بازبینی پذیرفته شده است.

 قاسم قندهاری، افزود: علاقمندان تا ٣٠ آذر فرصت دارند تا آثار خود را در لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: شهرهای گرگان، گنبد، رامیان، بندرگز و کردکوی در جشنواره شرکت کرده اند.
قندهاری با بیان این نکته که جشنواره دارای دو بخش خیابانی و نمایشنامه نویسی است، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در بخش نمایشنامه نویسی می توانند آثار خود را تا١٥دی ماه به دبیرخانه جشنواره در بندرگز ارسال کنند.

وی سیروس همتی، داوود سعیدی و محسن مقامی را به عنوان داوران تئاتر خیابانی در این جشنواره معرفی کرد و گفت: سیروس همتی، هادی نامور و ابوالقاسم مهدوی داوران بخش نمایشنامه نویسی هستند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بهره گیری از آموزه های قرآنی در زندگی، کار، خانواده، تعاون وهمکاری در نیکی ها  و نگاه هنرمندانه و بهره مندی از شعار سال ۹۵ از دیدگاه مقام معظم رهبری از محورهای جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی معرفی کرد.

وی ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، مقابله با جنگ نرم در قالب فعالیتهای فرهنگی و هنری، ثبات و قوام خانواده، فرهنگ ایثار و شهادت و نحوه همزیستی انسان با محیط زندگی از جمله موضوعات جشنواره دانست. 

قندهاری ادامه داد: خانواده و آسیب‌های اجتماعی، خانواده و ارزش‌های فرهنگ ایرانی_ اسلامی، امید به زندگی، تفریحات سالم – نشاط، حجاب و عفاف و نماز و عبادات از دیگر موضوعاتی است که برای جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه با بیان این نکته که مهلت ارسال لوح فشرده آثار تا ۱۵دی ماه سال جاری است، افزود: آثار پذیرفته شده یکم دی ماه اعلام شده و ۲۲ و ۲۳ دی ماه، جشنواره برگزار خواهد شد.

گفتنی است علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرگز ارسال کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار