علی دایی بعد از یک فصل هدایت صبای قم در پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در آستانه هفته چهاردهم لیگ برتر بار دیگر به قم باز می‌گردد.
کد خبر: ۳۴۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 12 December 2016
به گزارش تابناک قم، چهاردهمین هفته از نیم‌فصل نخست بازی‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور جام خلیج فارس با انجام چهار مسابقه از روز پنجشنبه بیست و پنجم آذر ماه آغاز خواهد شد و در یکی از مهم‌ترین دیدارها، تیم فوتبال صبای قم در هشتمین بازی خانگی میزبان تیم بالانشین جدول یعنی نفت تهران خواهد بود، دیداری که با بازگشت علی دایی سرمربی سابق صبا به قم همراه است.

دوری 6 هفته‌ای صبای قم از کسب پیروزی

در این مسابقه حساس که تیم فوتبال صبای قم در یکی از مهمترین بازی‌های این فصل باید در خانه خود با تیم رده چهارمی جدول یعنی نفت تهران رقابت کند، صبا فقط و فقط به دنبال کسب پیروزی است تا از بحرانی که در هفته‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، خارج شود.

صبای قم در این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، در خانه چهار بار مساوی کرده، دو بار باخته و در یک مسابقه نیز به پیروزی رسیده که البته عملکرد خوبی از این تیم در بازی‌های خانگی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال را نشان نمی‌دهد اما به هر حال آنها باید گذشته را فراموش کرده و با قدرت به فکر آینده باشند.

صبای قم در این دیدار حساس که قطعا در حضور اندک تماشاگران قمی حاضر در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار خواهد شد، در حالی مقابل تیم فوتبال نفت تهران قرار می‌گیرد که آخرین بار در خانه خود برابر تیم استقلال تهران تن به شکست داده و در آخرین بازی پیش از جدال با شاگردان علی دایی نیز برابر تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان شکست خورده است و مجموعا چهار هفته متوالی است که می‌بازد.

6 باخت صبای قم در 13 مسابقه لیگ شانزدهم

صبای قم در بازی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در میهمانی تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان شبیه به چند بازی اخیر از مسابقات این فصل خود در مجموع عملکرد خوبی نداشت و سنگین‌ترین شکست را از پرافتخار ترین تیم لیگ برتر پذیرفت تا ششمین بار در این فصل ببازد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی تا پایان هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور برابر تیم‌های پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان، پدیده خراسان، تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در نیم‌فصل لیگ شانزدهم شکست خورده‌اند.

صبای قم با کسب ششمین باخت این فصل همچنان با 9 امتیاز از 13 مسابقه در جایگاه خطرناک پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور قرار دارد در حالی که حریف این هفته آنها یعنی نفت تهران با کسب 20 امتیاز بعد از تیم‌های پرسپولیس تهران، تراکتورسازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان در مکان چهارم است.

آتش‌بازی با نفت به امید پایان ناکامی‌های صبا

صبای قم بعد از پیروزی در هفته هفتم برابر تیم سایپا تهران که در ورزشگاه یادگار امام قم به دست آمد، دقیقا 6 هفته متوالی موفق به کسب پیروزی نشده و اتفاق بدتر برای شاگردان مرفاوی این است که صبا بعد از تنها برد این فصل خود در پنج بازی به حریفان باخته و تنها یک تساوی کسب کرده است.

صبایی‌ها در حالی در هفته چهاردهم از نیم‌فصل نخست بازی‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال و در دیداری بسیار حساس به عنوان هفتمین بازی داخل خانه خود در لیگ برابر نفت تهران قرار می‌گیرند که آخرین‌بار در خانه به تیم فوتبال نفت تهران باخته‌اند.

در هفته چهارم فصل قبل مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود که تیم صبای قم با هدایت علی دایی میزبان نفت تهران بود و سه بر یک به این تیم باخت و اکنون علی دایی سرمربی تیم نفت تهران است و مقابل صبا تیم سابق خود قرار می‌گیرد و صبا امیدوار به شکست تیم سرمربی سابق خود و پایان دادن به ناکامی‌های این فصل خود است.

رتبه هفتم صبا در لیگ پانزدهم با هدایت دایی

علی دایی این هفته در حالی به قم باز گشته و مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد که بعد از پایان بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور قرار بود بار دیگر به سرمربیگری صبای قم در لیگ برتر ادامه بدهد اما عدم برخوداری صبا از حامی مالی و پشتیبانی مسوولان استان قم به همکاری دایی و صبا پایان داد.

دایی در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با صبای قم مجموعا نتایج بسیار خوبی کسب کرد و صبا را بعد از چند فصل که در رده‌های نهم و دهم لیگ برتر قرار می‌گرفت به رتبه هفتم جام خلیج‌فارس رساند و چه بسا اگر کمی خوش‌‌شانس بود می‌توانست با صبا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کند.

مشکلات مالی صبا و جدایی علی دایی

در هر حال صبا به دلیل مشکلات مالی نتوانست علی دایی را حفظ کند و دایی از صبا به نفت تهران رفت و با رفتن دایی تمام مهره‌هایی که این مربی برای تقویت صبا جذب کرده بود از نماینده قم رفتند و حتی صبا بیش از تعداد نفرات یک تیم، بازیکنان اصلی و کلیدی فصل قبل خود را نیز از دست داد.

نتایج صبای قم در بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با علی دایی مجموعا موفق بود و حالا شرایط صبا با سرمربیگری عبدالصمد مرفاوی به گونه‌ای دیگر است و صبا در بین 16 تیم حاضر در لیگ برتر دیگر دوران درخشان فصل قبل را تجربه نمی‌کند و در مکان پانزدهم است.

جدایی دایی و 8 گلزن صبای قم در پایان لیگ پانزدهم

فصل قبل صبا در مجموع 30 گل مقابل رقبای لیگ برتری به ثمر رساند و بهترین گلزن صبا در لیگ پانزدهم با 6 گل جلال‌الدین علی‌محمدی بود، محمد قاضی که اکنون در نفت تهران است با پنج گل در مکان دوم گلزنان ایستاد و فرید بهزادی‌کریمی که اکنون در سپاهان اصفهان است چهار گل زد و سومین گلزن برتر صبا بود.

از جمع گلزنان صبا در فصل قبل تنها عبدالکریم اسلامی و محمد بائوج‌رضایی اکنون در صبا حضور دارند، در حالی که اسلامی فصل قبل سه گل برای صبا مقابل تیم‌های تراکتورسازی تبریز، استقلال‌اهواز و استقلال‌صنعتی خوزستان به ثمر رساند و بائوج‌رضایی نیز یک گل به تراکتورسازی زد، ضمن اینکه دیگر گلزنان فصل قبل صبا نظیر ابوالفضل  ابراهیمی، فرشید باقری، اکبر صادقی، محمد اوسانی و امیرحسین صادقی دیگر هیچ‌کدام در صبا نیستند.

3 بازیکن سابق صبا در مقابل شاگردان مرفاوی

علی دایی این هفته در حالی به قم بازگشته و در مقابل صبا تیم سابق خود قرار می‌گیرد که چند بازیکن فصل قبل صبا نظیر اکبر صادقی، محمد قاضی و میلاد فراهانی که با پیراهن صبا به میدان می‌رفتند اکنون با پیراهن نفت مقابل صبا به میدان خواهند رفت.

محمد قاضی که دومین گلزن برتر صبا در لیگ پانزدهم بود در حالی این هفته با پیراهن نفت مقابل صبای قم قرار می‌گیرد که با پیراهن صبای قم موفق به گلزنی در مقابل تیم‌های استقلال‌صنعتی خوزستان، پرسپولیس، فولاد خوزستان، استقلال‌اهواز و استقلال‌تهران شد.

اکبر صادقی نیز دیگر بازیکن فصل قبل صبا در پیراهن نفت تهران است که فصل قبل دو گل برابر تیم سایپا تهران به ثمر رساند و میلاد فراهانی نیز که هشت هفته دروازه صبا در لیگ پانزدهم و 6 هفته نیز سنگربان صبا در لیگ چهاردهم بود این بار به عنوان سنگربان نفت مقابل تیم سابق خود یعنی صبا قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار