مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک قم گفت: جشن تکلیف برای چهار هزار و 941 دانش آموز دختر و پسر در راستای ترویج فرهنگ نماز در مدارس این ناحیه برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم، رضا دلیریان روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید افزود: از این تعداد، 2 هزار و 643 دانش آموز دختر پایه سوم و 2 هزار و 298 دانش آموز پسر پایه هشتم هستند.

وی گفت: جشن تکلیف با 2 محور آشناسازی و عمل به واجبات دینی و جایگاه مرجعیت و تقلید از مراجع ترتیب می یابد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک قم ادامه داد: این جشن ها با جنبه فرهنگ سازی دینی و ترویج نماز در بین دانش آموزان از 28 آذرماه به مدت یک ماه در مدارس قم برگزار می شود.

وی با اشاره به فرهنگ ترویج نماز در مدارس گفت: فرهنگ دینی یکی از مسائلی است که به صورت جدی در آموزش و پرورش به آن پرداخته می شود و فعالیت های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در تمامی مدارس ناحیه یک که 276 واحد آموزشی است حدود 150 روحانی به اقامه نماز جماعت می پردازند.

دلیریان به اجرای طرح امین در مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح روحانیان مبلغ وارد مدارس استان می شوند تا ضمن ارائه مباحث دینی و فرهنگی به سوال های شرعی دانش آموزان پاسخ دهند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک قم بیان داشت: 28 مبلغ وارد مدارس ناحیه یک می شوند که از این تعداد 17 تن مبلغ آقا و 11 تن مبلغ بانو هستند.

وی از برگزاری کارگاه های آموزشی نیز خبر داد و گفت: این کارگاه ها در چهار موضوع نقش نماز در زندگی فردی و اجتماعی، روش های جذب دانش آموزان به نماز، آموزش شیوه های عملی نماز و شیوه های جذاب سازی کلاس های معارف دینی با همکاری مرکز تخصصی نماز استان اجرایی می شود.

دلیریان با اشاره به این که آموزش و پرورش ناحیه یک 57 هزار دانش آموز را ساماندهی کرده است گفت: این دانش آموزان در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار