فرماندار اردکان گفت: اولویت برنامه‌های عمرانی دهیاری‌ها باید اتمام طرح ‌های نیمه‌تمام و بهبود مبلمان روستایی باشد.
کد خبر: ۳۴۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 24 December 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی  در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش عقدا افزود: ایجاد تحول و رونق در روستاها از اهداف بزرگ و ارزشمند دولت تدبیر و امید است و توسعه عمرانی روستاها از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که بخشداران، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید با جدیت آن را دنبال کنند.
وی دهیاران را متولی و رابط مردم روستاها با مسئولان شهرستان دانست و افزود: ارتقای رفاه مردم با اجرای طرح‌های کارشناسی‌شده و مصوب از مسائلی است که دهیاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
مقیمی با تأکید بر این‌که باید با ایجاد امکانات و تسهیلات، ضمن بهبود وضعیت زندگی در روستاها از مهاجرت روستاییان و کاهش جمعیت روستاها جلوگیری شود؛ توجه به مبلمان روستایی و زیباسازی آن را ضروری دانست و تصریح کرد: باید اولویت برنامه‌های عمرانی دهیاران توجه به این مسئله باشد.
فرماندار اردکان بر ضرورت توجه به قانون در ساخت‌وسازهای روستایی تأکید کرد و گفت: با منابع کنونی دولت 35 سال برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام زمان نیاز است و لذا پی‌گیری تکمیل این پروژه‌ها باید مدنظر دهیاران قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دهیاران باید با استفاده از نظر کارشناسان بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی بر ساخت‌وساز در روستاها نظارت دقیق داشته و دستورالعمل جامعی را برای نوع مصالح مجاز و متناسب در ساخت‌وسازهای روستایی تدوین نمایند.
مقیمی اضافه کرد: در صورت نظارت صحیح و دقیق بر این ساخت‌وسازها، حجم پرونده‌های کمیسیون ماده 99 کاهش چشم‌گیری خواهد یافت.
ارائه بودجه در زمان مقرر و نیز خلع ید زمین‌هایی که برای ساخت‌وساز اقدام نکرده‌اند؛ از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار اردکان بر آن‌ها تأکید کرد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار