تیم فوتبال صبای قم در دیداری حساس از هفته پایانی نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم فوتبال استقلال‌صنعتی خوزستان تن به شکست داد و در جدول همچنان کاندیدای سقوط ماند.
کد خبر: ۳۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم، پانزدهمین و آخرین هفته از دور رفت مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس شامگاه امروز جمعه سوم دی‌ماه با انجام سه مسابقه در شهرهای مختلف آغاز شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، تیم فوتبال صبای قم به هشتمین شکست خود در این فصل تن داد.

هشتمین شکست صبا در مصاف با قهرمان لیگ پانزدهم

در این مسابقه حساس که تیم فوتبال صبای قم در دیداری فوق‌العاده حساس برابر مدافع عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم فوتبال استقلال‌صنعتی خوزستان قرار گرفت، در پایان دیداری کم گل با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد.

صبای قم در این دیدار حساس که در حضور اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه برگزار شد، در حالی مقابل تیم فوتبال استقلال‌صنعتی خوزستان تن به شکست داد که در پنج بازی‌ قبل خود نیز در قم و خارج از قم مغلوب رقبا شده بود و در مجموع وضعیت خوبی در جدول نداشت اما مصمم به جبران این باخت‌ها برابر قهرمان دوره قبل لیگ برتر بود تا به جدایی از قعر جدول امیدوار بماند.

بازی صبا با تمام نفرات و شکست با شوت از راه دور

در این دیدار تیم فوتبال صبای قم بهتر از چند بازی اخیر خود ظاهر شد و حاضران در ورزشگاه از صبای قم بازی نسبتا خوبی در مقایسه با پنج هفته قبل نظاره‌گر بودند و شاگردان عبدالصمد مرفاوی اگر کمی دقت عمل بیشتری داشتند می‌توانستند از قهرمان لیگ پانزدهم امتیاز بگیرند اما این اتفاق رخ نداد.

در این دیدار تیم فوتبال صبای قم با اتخاذ تاکتیکی مناسب راه‌های گلزنی را بر تیم تیم استقلال‌صنعتی خوزستان بسته بود و بار‌ها موقعیت گل‌های حریف را خنثی کرد، ضمن اینکه خود صبا نیز در چند موقعیت می‌توانست توپ را از خط دروازه آبی‌های اهوازی عبور بدهد اما اما فرصت‌های گلزنی صبای قم هم هدر رفت تا اینکه نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز جریان بازی با توجه به تلاش بازیکنان صبای قم کاملا با اهداف تاکتیکی مد نظر کادر فنی این تیم پیش رفت ولی حریف نیز که فرصت های خوبی در مقابل دروازه صبا در هر دو نیمه از دست داده بود، در آخرین دقیقه این بازی با یک شوت از راه دور به گل برتری رسید و با کسب سه امتیاز ارزشمند مسابقه از میدان رقابت با نماینده فوتبال استان قم خارج شد.

تداوم قعرنشینی صبا با ایستادن در مکان پانزدهم رده‌بندی لیگ برتر

صبای قم در حالی برابر تیم فوتبال استقلال‌صنعتی خوزستان شکست خورد که حسن بیت‌سعید زننده گل تیم حریف بود و صبا که به سه امتیاز این مسابقه نیاز ضروری داشت تا بتواند جایگاه خود در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را ارتقاء بدهد، به هشتمین باخت این فصل تن داد تا همچنان جزو کاندیداهای سقوط از شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشد.

صبای قم در حالی در آخرین دیدار نیم فصل نخست خود مغلوب تیم فوتبال استقلال‌صنعتی خوزستان شد که پیش از این هفت بار در قم و خان حریفان طعم تلخ شکست را چشیده بود و بدین ترتیب روند ناکامی های این تیم برای هشتمین هفته متوالی بدون پیروزی ادامه پیدا کرد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در تیم فوتبال صبای قم با قبول این باخت، همچنان 9 امتیازی و در مکان پانزدهم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باقی ماندند، در حالی که استقلال‌صنعتی خوزستان با 18 امتیاز به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول رده‌بندی رفت.

گلایه شدید مرفاوی از ناتوانی در تامین بودجه‌

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به علل ناکامی‌های صبای قم در هفته‌های اخیر مسابقات لیگ برتر فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، تیغ انتقاد را به سمت مسوولان قم گرفت و از آنها به دلیل ناتوانی در تامین بودجه‌ای اندک برای تقویت تیم صبای قم گلایه کرد.

عبدالصمد مرفاوی تصریح کرد: در بازی با استقلال خوزستان هم ما و هم تیم حریف جدالی نزدیک و پایاپای داشتیم، استقلال‌صنعتی را به خوبی آنالیز کرده بودیم و برای بستن راه‌های نفوذ حریف و استفاده از ضعف‌های این تیم با برنامه پیش می‌رفتیم اما متاسفانه روی یک غفلت باختیم.

با اشتباه بچگانه در شروع مجدد دروازه‌مان باز شد

وی از نحوه بازی شاگردانش تمجید کرد و افزود: در فوتبال اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید کسی آنها را درک نکند اما به هر حال ما در این دیدار حریف خود را کنترل کرده بودیم و اجازه حملات جدی ندادیم، در مجموع تلاش ما از کار انداختن مهاجمان سریع استقلال بود که در این کار موفق عمل کردیم اما نمی‌توانیم بگوییم کی اشتباه کردیم و چطور شد در لحظه آخر بازی را باختیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با بیان اینکه بازیکنان ما با تجربه هستند و انتظار داریم عملکرد خوبی داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه در آخرین دقیقه بازی یک اشتباه منجر به گل خوردن ما شد و فوتبال همین است و در روزی که استحقاق شکست نداشتیم با اشتباه بچگانه در شروع مجدد، دروازه‌مان باز شد و نتیجه را واگذار کردیم.

وی تنها راهکار خروج صبا از شرایط نامساعد فعلی را تقویت این تیم در نیم‌فصل دانست و تاکید کرد: باید برای بهبود اوضاع در نیم‌فصل، تیم را تقویت کنیم، در آغاز لیگ شانزدهم به گفتند تیم را با چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان ببندید و ما هم گفتیم که با این بودجه تیم متوسطی بسته می‌شود.

اگر در تامین بودجه در قم ناتوان هستند اصلاً چرا تیم‌داری می‌کنند؟

مرفاوی با تاکید بر اینکه در آغاز فصل از پول و امکانات لازم برخوردار نبودیم، یاد آور شد: اگر در تامین همین بودجه نیز در قم ناتوان هستند اصلا چرا تیم‌داری می‌کنند؟ تیم ما متوسط بسته شده ولی بودجه کم ما را هم نمی‌توانند پرداخت کنند که موجب شده ضعیف‌تر شویم، الان باید به صبا پول تزریق شود تا نجات یابد.

وی درباره وضعیت خود در تیم صبای قم تصریح کرد: شاید من باید زودتر صبا را ترک می‌کردم ولی حالا هیچ‌کس به بنده اولتیماتوم نداده است، دو فصل قبل در پایان دور رفت صبای قم را ششم جدول و در  فاصله پنج امتیازی صدرنشین لیگ برتر تحویل دادم چون قبل از شروع لیگ زمان داشتم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم یاد آور شد: اما امسال در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال فقط در مدت 10 روز بازیکن جذب کردیم و تمرینات آماده‌سازی تیم را استارت زدیم، ضمن اینکه پول هم نبود و اطمینان دارم با این اوصاف نمی‌توان کاری برای صبا انجام داد.

وی با اشاره به جایگاه پانزدهمی تیم صبای قم در شرایط فعلی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، در پایان اظهار کرد: شأن و شخصیت من، کادر فنی و بازیکنان تیم صبا این اوضاع تیم و این جایگاه جدول نیست ولی مطمئنا صبا می‌تواند نتایج بهتری بگیرد اما مسائل مالی خیلی به ما ضربه زده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار