تابناک: یک فعال اقتصادی گفت: باید یک شورای سیاسی وجود داشته باشد تا تولیدکنندگان و کارآفرینان، مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند.
کد خبر: ۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 14 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، سعید بزرگی امروز (چهارشنبه) در گردهمایی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی استان اصفهان به سابقه صنعتی اصفهان اشاره و اظهار کرد: اصفهان در زمان شاه عباس یک ساماندهی صنعتی داشت که تا این لحظه نمونه آن وجود نداشته است.

وی افزود: بازارهای دواتگران، رنگرزها، ریخته گرها، سماورسازها، طلاسازها و ... در دوران صفوی ساخته شد که هم اکنون نیز یادگاری‌های از اقدامات شاه عباس و شیخ بهایی در اصفهان وجود دارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند، افزود: تا زمانی که دولت جلوی واردات بی رویه را نگیرید و دلارها را در اختیار بازرگانان خاص قرار دهد، صنعتگران اصفهانی نمی‌توانند در فعالیت‌هایشان پیشرفت کنند.

بزرگی با بیان اینکه جراید محافظه کار هستند و فسادها را بازگو نمی‌کنند، اضافه کرد: عوارض و تعرفه مشخصی برای ورود کالاهای چینی و کشورهای دیگر وجود ندارد و این کالاها حتی صنایع دستی کشور را نیز قبضه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: باید یک شورای سیاسی وجود داشته باشد تا تولیدکنندگان و کارآفرینان، مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند. اگر این موارد به منصه ظهور برسند، شوق به کار، توسعه و خردمندی در کشور بیشتر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :