مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نکته‌ای که دولت باید به دور از مباحث و جناح‌های سیاسی به آن توجه کند، حقوق‌های نجومی است که باید حل شود، چراکه اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرده است.
کد خبر: ۳۵۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 01 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیران استانداری استان قم، ضمن تقدیر از پیگیری‌های آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: حوزه در ذات خود نهادی اجتماعی، خیرخواه مردم و حساس در برابر مشکلات و گرفتاری‌های جامعه است.

وی ابراز کرد: همان‌طور که حوزه در برابر نظام و مسؤولیت‌های آن ناصح و خیرخواه است، همچنین در مقابل، ناقد و مطالبه‌گر نیز بوده و مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: همه حوزویان باید در مقابل هر کجی و سختی مردم، جامعه و نظام اعم از مباحث معیشتی، درآمدی، عفاف و حجاب و... حساس باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: از روش‌های کنترل مشکلات و مهار این مباحث آن است که باید فرآیند و فناوری‌ها ما پیشرفته و مطابق بازمان باشد و بخشی از پیشگیری‌ها و اصلاح فرآیند‌ها با گسترش دولت الکترونیک انجام خواهد شد چراکه زمینه خطا و مفاسد را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: حوزه در مباحث فرهنگی جامعه مسؤولیت داشته و در این راستا آماده هر نوع تعامل و همکاری هستیم.

امام‌جمعه قم اظهار داشت: تولید فکر، نظریه و محتوا از مباحث بسیار مهمی است که باید در موضوع حل معضلات فرهنگی انجام بگیرد و ما در حوزه مؤسساتی همچون مؤسسه سبک زندگی اسلامی را داریم که در این مباحث به‌صورت عالمانه ورود کرده و تولیدات مناسبی دارند.

اعرافی یادآور شد: فرهنگ‌سازی از دیگر موضوعات مهم در حل مشکلات کشور است که حوزه نیز در این موضوع دخیل بوده و می‌تواند همکاری داشته باشد.

وی به ارائه پیشنهاد پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌هایی که شما مسئولان باید برای حوزه و گروه‌های تبلیغی آن انجام دهید، ارائه آمارهای 6 ماهه یا یک‌ساله در قالب بروشورهای گوناگون و در موضوعات مختلف است تا طلاب مبلغ با آسیب‌های روز جامعه آشنا بوده و بتوانند وظیفه خود را به‌صورت مناسب انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه شبکه‌های گوناگون تبلیغی دارد که می‌توان با آمارهای به‌موقع و مناسب، ذهن‌ها را فعال و خروجی‌های مناسب به دست آورد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: از این آمار‌ها و اطلاعات می‌توان در نظامات آموزشی و تربیتی حوزه نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: معالجه مشکلات موجود، کاری سخت و ظریف است که باید برنامه مناسب برای آن داشت.

امام‌جمعه قم اظهار کرد: نکته‌ای که دولت باید به‌دوراز مباحث و جناح‌های سیاسی به آن توجه کند حقوق‌های نجومی است که باید حل شود چراکه اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرده است.

اعرافی یادآور شد: ممکن است برخی از افراد به مسئله حقوق نجومی از مناظر گوناگون نگاه کرده و اظهارنظر کنند، اما دولت باید این نگاه‌ها را کنار گذاشته و به‌دوراز این نگاه‌ها به بررسی بپردازد، چراکه آسیبی اجتماعی بوده و اعتماد‌ها را از بین خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر بررسی این موضوع تأکید داشته و می‌توان خارج از حواشی این مشکل را برطرف کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: پشتوانه تمام فعالیت‌ها اعتماد مردم است و باید با اطلاع‌رسانی مناسب از مشکلات موجود کاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار