کد خبر: ۳۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 02 January 2017
به گزارش تابناک یزد،دبیر اجرایی طرح گفتمان  های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد از برگزاری 525 گفتمان دینی در مدارس از محل اعتبارات استانی در سال جاری خبر داد‎‎.
«مهدی تیموری» در گفت و گو با همشهری، با بیان این که طرح گفتمان‌های دینی در چند سال اخیر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات کل استان در حال انجام است، تصریح می‎‎کند: با توجه به این که مدل اجرای این طرح به صورت چهره به چهره است، تا حد بسیار زیادی توانسته، تاثیرگذار باشد و زمینه را برای رشد و تعالی فکری و معنوی آحاد جامعه در کاهش آسیب‌ها فراهم کند.
وی با اشاره به این که گفتمان    های دینی ابلاغی به شهرستان‌ها از ابتدای بازگشایی مدارس در 4 محور کلی «دین و زندگی»، «آسیب‎‎های اجتماعی»، «سواد رسانه‌‌ای» و «اقتصاد مقاومتی» و موضوعات جزئی مرتبط با این محورها در حال برگزاری است، اظهار کرد: این گفتمان‌ها به صورت جلسات کارگاهی و پرسش و پاسخ و حداقل هفته‎‎ای 3 جلسه در هر مدرسه در شهرستان    ها برگزار می‎‎شود که یک جلسه از آن به اولیای دانش‎‎آموزان اختصاص دارد.
وی به بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی در جامعه و نیز برنامه‎‎ریزی‌ و تبلیغات گسترده و سوء دشمنان و معاندان دین در القای شبهات ویرانگر و منحرف کننده به آحاد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان اشاره و تاکید کرد: ایجاد سستی و تخریب پایه‌های اعتقادی و ارزشی جامعه از اهداف دشمنان و معاندان اسلام است.
تیموری اضافه کرد: بر همین اساس یکی از نکات بسیار مهم و اساسی برای مقابله با دشمنان، اجرای برنامه‌های مختلف کارشناسی شده و مدبرانه برای خنثی‎‎سازی و کاهش اثرات سوء آسیب‌های اجتماعی است بنابراین ضرورت دارد در خصوص تدوین و پیاده‌سازی طرح‌های فرهنگی و دینی، توجه لازم صورت گیرد. وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده و برنامه‌ریزی شده دشمنان دین در فضای مجازی و شبکه‎‎های اجتماعی، بیان کرد: برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مرتبط با سواد رسانه‌ای و با استفاده از اساتید مجرب و متخصص در این حوزه در دستور کار استان قرار گرفته است.
این مسئول با تاکید بر ضرورت و اهمیت پوشش خبری مناسب و انعکاس مطلوب اخبار و رویدادهای گفتمان‎‎های دینی در سایت مرکز و تبیان استان، گفت: هماهنگی‌‌های خوبی با دفاتر شهرستانی و خبرگزاری‎‎های محلی استان برای درج اخبار گفتمان‎‎ها صورت گرفته است تا شهرستان‌ها اهتمام بیشتری به این مساله داشته باشند.
وی عنوان کرد: انجام نیازسنجی و مکان‎‎سنجی در خصوص برگزاری گفتمان دینی و موضوعات تعیین شده با مدیران مدارس و مربیان آموزش و پرورش و نظارت و بازرسی بر نحوه برگزاری گفتمان‌ها در استان برای ارتقای سطح کیفی گفتمان‌ها از دیگر برنامه‎‎های مهم و اساسی است.
دبیر اجرایی طرح گفتمان‎‎های دینی تبلیغات اسلامی استان افزود: اجرای این برنامه‌ها در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است تا علاوه بر نیازسنجی لازم در رابطه با موضوعات مورد نیاز مدارس برای گفتمان، در زمینه برگزاری گفتمان‎‎های شهرستان‌ها و رصد مشکلات و ضعف‌های گفتمان در هر شهرستان، برای تقویت و ارتقای کارایی آنها و بهبود طرح، گام‎‎های موثری برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار