معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از ملزومات توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۳۵۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 02 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، جواد فرشباف ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌‌کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان اظهار کرد: در تبیین جایگاه اقتصاد مقاومتی در کشور، دو مسؤولیت اساسی بر دوش سازمان تعزیرات حکومتی قرار دارد که از یک سو با کارکرد مبارزه با قاچاق کالا و از سوی دیگر با رویکرد حمایت از حقوق مصرف‌کننده می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.
 
وی با بیان این که بر اساس آمارها میزان قاچاق کالا در کشورمان از 25 میلیارد دلار در سال به 15 میلیارد دلار کاهش یافته، افزود: همچنان میزان قاچاق در کشورمان بالاست و باید در استان‌های مهم در این زمینه بخصوص در استان هرمزگان گام‌های جدی‌تر و بیشتری برداشته شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تعزیرات حکومتی کشور عنوان کرد: باید به شرایطی دست پیدا کنیم که بازارهای داخلی مملو از کالاهایی باشد که یا در داخل تولید و یا از مبادی رسمی وارد کشور شده باشند.
 
فرشباف در ادامه گفت: گاهی شائبه‌هایی مطرح می‌شود که آیا در دیگر کشورهای جهان نیز تعزیرات حکومتی وجود دارد؟ در پاسخ به این شبهه و بر اساس بررسی‌های دقیقی که ما در سازمان تعزیرات حکومتی در ساختار نظام‌های اقتصادی کشورهای مختلف جهان داشته‌ایم، دریافتیم که حتی در لیبرال‌ترین و رقابتی‌ترین اقتصادهای دنیا نیز ساختاری مشابه سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: در کانادا، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و ... ساختاری مانند تعزیرات حکومتی در کشورمان اما با اشکال متفاوت وجود دارد و اساسا هر جایی که اقتصاد گردش داشته باشد و منافع فردی و جمعی مطرح باشد، نیاز به ساختار کنترل‌کننده به مشابه آنچه که ما در ایران با عنوان تعزیرات حکومتی شاهد آن هستیم، وجود دارد.
 
معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور خاطرنشان کرد: اساسا در هر جامعه‌ای که منافع جمعی کمتر است و نگاه به سمت منافع فردی است، خطاهای انسانی، تخلفات، کم‌فروشی، ورود غیرقانونی کالا، کاهش کیفیت و نظایر آن رخ می‌دهد و وجود سازمان تعزیرات و یا ساختاری مشابه آن نیاز است.
 
فرشباف در ادامه تأکید کرد: برغم تلاش‌های فراوان دولت و دیگر دستگاه‌ها، همچنان میزان قاچاق در کشور بالاست و باید در این زمینه همکاری بیشتری میان دستگاه‌های مسؤول صورت گیرد تا بتوانیم اقتصادی سالم و پویا را در سراسر ایران شاهد باشیم.
 
وی به برگزاری آزمون برای استخدام 350 نفر و همین طور برگزاری آزمون داخلی برای 400 نفر از پرسنل سازمان تعزیرات اشاره و گفت: برخورد قاطعانه با قاچاق و ایفای مسؤولیت‌های کلیدی در این زمینه به نیروی انسانی بیشتر و متخصصی نیاز دارد که تلاش کرده‌ایم تا در سال جاری و همین طور در سال آینده این وضعیت را در سازمان تقویت کنیم.
 
معاون سازمان تعزیرات حکومتی از زحمات آبداریان در جایگاه رئیس سازمات تعزیرات حکومتی استان هرمزگان تقدیر و حکم سید مرتضی مدنی رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی هرمزگان را تقدیم وی کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار