فرمانده پلیس راهور هرمزگان گفت: موتورسیکلت‌ها در صدر دلایل تصادفات درون شهری در سراسر استان هرمزگان قرار دارند.
کد خبر: ۳۵۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 03 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدباقر سلیمی در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 46 نفر در تصادفات درون شهری هرمزگان جان خود را از دست داده‌اند و بیش از یک‌هزار و 400 نفر نیز زخمی شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها در صدر دلایل تصادفات درون شهری در سراسر هرمزگان قرار دارند، افزود: عمده کشته‌شدگان تصادفات شهری راکبان موتورسیکلت‌ها هستند و عابران پیاده نیز در رتبه دوم جانباختگان تصادفات درون شهری قرار دارند.
 
فرمانده پلیس راهور هرمزگان ادامه داد: واژگونی‌ خودروها در اثر برخورد با موانع نیز در سطح شهر بندرعباس و دیگر شهرهای استان افزایش یافته است و عمده اتفاقات ریشه در سرعت غیرمجاز خودروها و موتورسیکلت‌ها دارد.
 
سلیمی گفت: عمده واژگونی خودروها در سطح شهرها از ساعت 10 شب به بعد است.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: روز به روز بر شمار خودروها در سطح استان هرمزگان افزوده می‌شود اما سطح معابر درون شهری ثابت است و لذا بر حجم ترافیک در شهرها افزوده می‌شود و اجرای برنامه‌های ویژه ترافیکی و روان‌سازی در این بخش اهمیت فراوانی دارد.
 
فرمانده پلیس راهور هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات سطح معابر بندرعباس عدم کانالیزه‌سازی تقاطع‌ها است که خودروها با همان سرعت ثابت خود وارد تقاطع‌ها می‌شوند و همین مسأله موجب بروز تصادفات می‌شود.
 
سلیمی با اشاره به ضرورت تجهیز سریع‌تر شهر بندرعباس به دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت، تصریح کرد: تجهیزات و امکانات در مهار تصادفات تأثیر مستقیم دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار