رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک قزوین: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین گفت: ورود کالای خارجی و متعاقب آن فرهنگ بیگانه را وارد کشور و استان می‌کند که باید برای حل این مشکل اقدامات به صورت ریشه‌ای انجام شود.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 09 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدباقر گرامی‌پور در جلسه ترویج فرهنگ حجاب، عفاف، مد و لباس در حوزه اصناف با حضور رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها، اتاق اصناف، رئیس اتحادیه پوشاک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: برای اثرگذاری در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استان قزوین باید مسؤولان تمام دستگاه‌های و تشکل‌های بخش خصوصی نگاه حمایتی در این زمینه اعمال کنند.

وی عدم حمایت از تولیدات پوشاک اسلامی ایرانی را زمینه‌ای برای ورود پوشاک خارجی با طرح‌های نامناسب متضاد با فرهنگ اسلامی دانست و تحقق آن را یکی از راه‌های نفوذ فرهنگی دشمنان به کشور برشمرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین ارائه الگوها و لباس‌های مناسب با طراحی و دوخت ایرانی اسلامی را یکی از ضرورت‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و گفت: حمایت از تولید و عرضه پوشاک اسلامی ایرانی حمایت از اقتصاد مقاومتی است.

گرامی‌پور از وجود مشکلات در زمینه ارائه الگوهای مناسب پوشاک اسلامی و ایرانی خبر داد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند توجه و حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان قزوین است.

این مسؤول با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالای خارجی در مبادی توزیع اصلی کشور یکی از مؤثرترین اقدامات حمایتی از کالاهای تولید داخل است، گفت: باید ابتدا مجاری ورود را ببندیم و بعد در سطح عرضه اقدامات نظارتی را اعمال کنیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین تصریح کرد: در بین مردم خرید پوشاک مارک و برند رغبت بیشتری وجود دارد و این موضوع موجب ورود کالای خارجی با فرهنگ بیگانه در کشور و استان می‌شود.

گرامی‌پور خاطرنشان کرد: برای ترویج پوشاک اسلامی باید عزم و اتحاد ملی و همگانی وجود داشته باشد، چراکه با برخورد در سطح عرضه کالا نمی‌توان جلوی ورود کالای خارجی و متعاقب آن فرهنگ بیگانه را گرفت و برای حل این مشکل باید اقدامات به صورت ریشه‌ای انجام شود.

وی گفت: بالا بودن قیمت تمام شده در تولید پوشاک داخل یکی از مشکلات اساسی در زمینه  ترویج فرهنگ پوشاک اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار