معاون فرماندار همدان با اعلام اینکه تمامی روستاهای همدان طرح هادی دارند، گفت: تسهیلات مقام‎سازی مسکن روستایی پاسخگوی نیازها نیست.
کد خبر: ۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 08 February 2015
معاون فرماندار همدان با اعلام اینکه تمامی روستاهای همدان طرح هادی دارند، گفت: تسهیلات مقام‎سازی مسکن روستایی پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش تسنیم محمدعلی محمدی در آئین افتتاح مسکن روستایی نوسازی شده در شهرستان همدان درباره مقاوم‎سازی مسکن روستایی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که ساخت و ساز و نوسازی مسکن روستایی تحول جدی پیدا کرده و دیگر روستاها فضای کم دوام گذشته را ندارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی از روستاها هیچ دریغی نداشته و آنها را مورد غفلت قرار نداده است و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصداق این سخن است.

وی با اشاره به اینکه عمده مهاجرت روستائیان به شهرها در سال‎های ۳۵ تا ۶۰ اتفاق افتاد، تصریح کرد: در این زمان جمعیت روستایی قابل توجهی به علت نبود امکانات و زیرساخت‎های لازم روانه شهرها شدند که زنگ خطری برای کشور محسوب می‎شد.

محمدی با بیان اینکه بنیاد مسکن پس از تشکیل با فرمان امام(ره) اقدامات مناسب و مطلوبی برای توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت ارائه داد، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که بنیاد مسکن پا را فراتر گذاشته و در زمینه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز وارد شده است.

وی با اعلام اینکه تمامی روستاهای استان همدان دارای طرح هادی روستایی هستند، گفت: طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه، رشد و ارتقا روستاها مطرح بوده و سبب می‏شود تا براساس اصول شاهد توسعه روستاها باشیم.

معاون فرماندار همدان با اشاره به اینکه بازنگری طرح‌های هادی روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در حال حاضر طرح هادی تعدادی از روستاهای شهرستان همدان بازنگری شده ولی باید در سریع‎ترین زمان این اقدام عملیاتی شود چراکه بسیاری از روستاهای شهرستان در بلاتکلیفی قرار دارند.

محمدی با اشاره به اینکه سند مالکیت روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: با صدور این سند ضمن اینکه برای املاک روستایی ارزش‌افزوده ایجاد می‏شود بلکه می‏توانند از آن سند برای تضمین بانکی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس تلاش بیشتری برای افزایش اعتبارات و تسهیلات مقاوم‎سازی مسکن داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای نوسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی پیش‎بینی شده که پاسخگوی نیازها نیست.

معاون فرماندار همدان تاکید کرد: کشور در کمربند زلزله قرار دارد و گسل‎های متفاوتی در استان همدان وجود دارد که نیاز به مقاوم‎سازی مسکن روستایی را افزایش می‎دهد و باید در این زمینه نیز اقدام درستی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار