رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان:
تابناک: رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: واحد سوم مجتمع تولید بنزین پالایشگاه اصفهان با مشکل کاتالیست روبرو بود که این مشکل برطرف شده و این واحد بنزین سازی در نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 18 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد صادق حاجیان اظهار کرد: مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان دارای سه واحد بنزین سازی است که دو واحد آنها در حال تولید بنزین یورو چهار می باشند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کاتالیست مورد نیاز برای تولید بنزین یورو چهار وارداتی بود، افزود: به دلیل تحریم ها این ماده مورد نیاز در اختیار پالایشگاه اصفهان قرار نگرفت و راه اندازی واحد سوم مجتمع بنزین سازی این پالایشگاه با مشکل مواجه شد.

حاجیان در عین حال افزود: اما با تلاش متخصصان داخلی به دانش ساخت این ماده مورد نیاز دست یافتیم و واحد سوم مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان در نیمه اول سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان تصریح کرد: موانع موجود بر سر راه تولید کاتالیست مورد نیاز برای تولید بنزین یورو چهار در داخل کشور برطرف شده است و به زودی این ماده در اختیار واحد سوم مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با بهره برداری از واحد سه بنزین سازی پالایشگاه اصفهان ، این پالایشگاه قادر خواهد بود روزانه سه میلیون لیتر بنزین یورو چهار تولید کند.

حاجیان با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه دو تا 2 و نیم میلیون لیتر بنزین یورو چهار توسط پالایشگاه اصفهان تولید می شود، تصریح کرد: این میزان تولید بنزین یورو چهار تنها در داخل شهر اصفهان مصرف می شود و با راه اندازی واحد سه مجتمع بنزین سازی قادر خواهیم بود مازاد این فرآورده را به خارج از اصفهان منتقل کنیم.

وی با اشاره به آلودگی کلانشهر اصفهان اظهارکرد: برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان با تلاش متخصصان داخلی توانستیم با ایجاد تغییراتی در واحدهای بنزین سازی پالایشگاه اصفهان زمینه تولید روازنه دو میلیون لیتر بنزین یورو چهار را برای مصرف وسائط نقلیه شهر اصفهان فراهم کنیم.

ظرفیت تثبیت شده پالایشگاه اصفهان روزانه 375 هزار بشکه نفت خام است و حدود 23 درصد از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می کند.

پیش از این عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اجرای طرح های جدید افزایش تولید بنزین در سال جاری، تصریح کرد: بر این اساس دو طرح جدید بنزین سازی در پالایشگاه های نفت بندرعباس و اصفهان و فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با بهره برداری از دو طرح جدید پالایشگاهی اصفهان و بندرعباس در مجموع بیش از ۳ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین ایران افزوده می شود، اظهار داشت: علاوه بر این، با بهره برداری از مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم پیش بینی می شود واردات بنزین کشور متوقف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :