عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: روند جذب سرمایه‌گذار در شهر بندرعباس باید با جدیت بیشتری پیگیری شود چون در غیر این صورت با اعتبار محدود شهرداری نمی‌توان چهره شهر بندرعباس را متحول کرد.
کد خبر: ۳۶۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 21 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، مهران نجاتی عصر امروز در جمع فعالان اجتماعی محلات بندرعباس اظهار کرد: روند جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهر بندرعباس باید جدی‌تر پیگیری و دنبال شود تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی چهره شهر را تغییر دهیم، چراکه اعتبارات محدود شهرداری صرفاً کفاف اداره شهر و اجرای خدمات شهری و اجرای شمار محدودی پروژه را در گستره وسیع شهر بندرعباس می‌دهد.
 
وی افزود: سرمایه‌های شهر مردم آن هستند و در بسیاری از شهرها امکان مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های بزرگ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و متناسب با میزان مشارکت مردم در این زمینه، برخی راهکار تدوین و اجرایی شده است و ما نیز در شهر بندرعباس باید اسباب و لوازم قانونی لازم برای جلب مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های بزرگ و شاخص را فراهم کنیم.
 
رئیس سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه باید به شهرداری‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و ایجاد بسترهای مناسب توسعه شهری کمک شود، خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر به دلیل کاهش درآمدهای دولت، شاهد عدم تخصیص سهم شهرداری‌ها و عدم حمایت مالی از شهرداری‌ها در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم که امیدواریم این وضعیت در سال 96 با بهبود شرایط اقتصادی کشور اصلاح شود.
 
نجاتی تأکید کرد: تجربه تمامی شهرهای موفق ایران و دیگر کشورهای جهان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بار بزرگی از توسعه شهر را به دوش گرفته‌اند و در قالب پروژه‌های مختلف نسبت به توسعه شهر اقدام کرده‌اند و ما نیز باید از این قبیل تجربیات در شهر بندرعباس استفاده کرده و چند پروژه بزرگ، شاخص و موفق و حساب شده را به همت بخش خصوصی اجرایی کنیم.
 
وی درباره بسترهای توسعه سرمایه‌گذاری در شهر بندرعباس نیز گفت: تجربه سرمایه‌گذاران گذشته در بندرعباس برای جلب و جذب سرمایه‌گذار جدید بسیار مهم است، چراکه هر سرمایه‌گذاری برای ورود در یک پروژه به بررسی تجربیات سرمایه‌گذاران قبلی می‌پردازند.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا تکلیف چند پروژه اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری روشن و از سوی دیگر مشوق‌هایی قانونی را در این زمینه تدوین و ارائه کنیم تا مزیت سرمایه‌گذاری در بندرعباس تقویت شود.
 
نجاتی خاطرنشان کرد: تسریع در فرآیندها و تسهیل در اعطای مجوزها از دیگر انتظاراتی است که سرمایه‌گذاران واقعی از مدیران حوزه شهری و اعضای شورای شهر دارند.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تأکید شورای اسلامی شهر بندرعباس بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه شهری اشاره و گفت: مجموعه پروژه‌های شاخصی که در شهر بندرعباس مطرح است تا دهه فجر و تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهند شد که امیدواریم این پروژه‌ها به طور شایسته‌ای در خدمت توسعه بیش از پیش مرکز استان هرمزگان باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار