وزیر امور خارجه آلمان از به وجود آمدن یک نقطه عطف در دنیا با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سخن گفته و پیش بینی کرد که ما در برابر دوران ناآرامی قرار داریم.
کد خبر: ۳۶۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 22 January 2017

به گزارش تابناک : "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان  در مقاله‌ای که در نشریه "بیلد" به چاپ رسیده است از به وجود آمدن یک نقطه عطف با روی کار آمدن "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سخن گفته و تاکید کرد که با انتخاب "دونالد ترامپ" دنیای قدیمی قرن بیستم قطعا پایان می یابد.

وی افزود: اینکه چه ایده هایی در نظم جهانی در قرن 21 در پیش گرفته خواهد شد و دنیای فردا چگونه به نظر خواهد رسید مشخص نبوده و مسئله ای کاملا باز است. دنیا باید خود را برای دورانی ناآرام آماده کند؛ مثل همیشه با تغییرات قدرت شک و تردیدها، عدم قطعیت ها و علامت سوال ها درباره رویکرد رهبری جدید وجود دارد.

اشتاین مایر با توجه به اختلال های جدید جهانی امروز بسیاری چیزها را در معرض خطر ارزیابی کرده و گفت: دولت آلمان حالا گفتگو خواهد کرد و برای قدرت اجرایی جدید (آمریکا) مواضع، ارزش ها و منافع ما را توضیح خواهد داد.

وی تاکید کرد که تجارت آزاد، تبادل اطلاعات، جهان باز، اتحاد علیه افراط گرایی و تروریسم، همکاری تنگاتنگ و بر مبنای اعتماد دو سوی آتلانتیک از اولویت های برنامه های ما است.

با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و سخنرانی جنجال برانگیز وی که منافع آمریکا را اولویت خود ارزیابی کرده بود نگرانی ها در بین مقامات آلمانی و اروپایی افزایش پیدا کرده است.

معاون صدر اعظم آلمان در واکنش به سخنان ترامپ تاکید کرد که هیچ دلیلی برای آلمانی ها یا اروپایی ها وجود ندارد که ترس داشته یا مطیع باشند. الان زمان نشان دادن اعتماد به نفس است. ما یک کشور قدرتمند و قاره قدرتمند هستیم که باید با هم متحد باشیم.

"توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز سخنرانی ناسیونالیستی رئیس جمهور جدید آمریکا را انزجار آور ارزیابی کرده و گفت: آلمان و اروپا باید حالا دقیقا به این مسئله توجه کنند که منافع خود تحت مناسبات قدرتی جدید را حفظ کنند و اروپاییان باید به هم نزدیکتر شوند.

"یورگن هاردت"، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز از لحن پر هیاهو و ناسیونالیستی در سخنرانی ترامپ سخن به میان آورده و گفت ترامپ مجدا در سخنرانی خود شعارهای انتخاباتی خود را تکرار کرد.
"منفرد وبر"، رئیس فراکسیون محافظه کاران در پارلمان اروپا خواستار واکنش اروپاییان به مواضع ترامپ که آمریکا را اولویت خود می داند شده و خواستار در پیش گرفتن رویکرد مشابهی از طرف اروپا شد.

رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان نیز در واکنش به سخنان ترامپ خواستار تعمیق همکاری ها در اتحادیه اروپا شد.

یورگن تریتن از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان نیز ترامپ را یک ناسیونالیست ناپسند نامید که خود را به عنوان تفرقه افکن و نه آشتی دهنده نشان داد. وی سیاست های ترامپ را عامل تشدید تنش های سیاسی در دنیا دانسته و گفت: اروپا باید در کنار هم مانده و اجازه ندهد که دچار انشقاق شود.

رئیس حزب افراط گرای جایگزینی برای آلمان نیز از روی کار آمدن ترامپ استقبال کرده و گفت: در آمریکا ترامپ راهی برای خروج از بن بست و چالش ها را نشان داده است و ما دقیقا در اروپا می خواهیم همین راه را در پیش گیریم.




منبع : تسنیم

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار