در نشست خبری قبل از دیدار صبا و پرسپولیس مطرح شد:
سرمربیان صبای قم و پرسپوليس تهران آخرین وضعیت تیم‌های خود را در آستانه رویارویی با یکدیگر در هفته نوزدهم لیگ برتر کشور در نشست خبری پیش از این بازی تشریح کردند. این نشست در هتل بین‌المللی قم محل اسکان تیم صبا تشکیل شد.
کد خبر: ۳۶۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 28 January 2017
به گزارش تابناک قم، تیم فوتبال صبای قم از ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه روز شنبه نهم بهمن در ورزشگاه یادگار امام قم پذیرای تیم مدعی و صدرنشین پرسپولیس است و بازی سختی در پیش دارد.

در آستانه مصاف برگشت صبای قم و پرسپولیس تهران در هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، نشست خبری عبدالصمد مرفاوی و برانکو ایوانکوویچ با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف در قم برگزار شد.

این نشست از ساعت 17:30 دقیقه عصر روز جمعه هشتم بهمن ماه در هتل بین‌المللی قم محل اسکان تیم صبا تشکیل شد.

مربی ضعیفی نیستم

سرمربی صبای قم با بیان اینکه مربی ضعیفی نیست از مشکلات مالی این باشگاه گلایه کرد و گفت که مورینیو هم بدون پول نمی‌تواند کاری کند.

صمد مرفاوی در خصوص دیدار صبای قم و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به توقف تراکتورسازی و اینکه پرسپولیس به دنبال قهرمانی است این تیم فردا برابر ما با قدرت در زمین حاضر می‌شود. پرسپولیس به دنبال این است تا با برتری مقابل ما فاصله خود را با صدر جدول بیشتر کند. این دیدار هم برای ما و هم پرسپولیس مسابقه سختی است و ما تلاش می‌کنیم موفق از زمین بیرون بیاییم. پرسپولیس تیم هماهنگی است که با نبود یک یا دو بازیکن قالب تیمی آن برهم نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: در قالب تیمی پرسپولیس هر بازیکنی که جایگزین بازیکن محروم می‌شود در برنامه تیمی حرکت می‌کند و نبود یک یا دو بازیکن برای پرسپولیس مشکلی ایجاد نخواهد کرد. پرسپولیس یکی از فنی‌ترین و بهترین تیم‌های لیگ امسال است و این تیم توانمند، قابلیت بالایی دارد.

سرمربی صبای قم در مورد اینکه برانکو تیم او را خطرناک خوانده بود، گفت:  مربیان حرفه‌ای باید به تمام تیم‌ها احترام بگذارند. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و من هم اگر جای برانکو بودم به تیم حریف احترام می‌گذاشتم. پرسپولیس خودش نیز می‌داند که هیچ تیمی نمی‌تواند قبل از بازی بگوید پیروز میدان می‌شود. 

وی ادامه داد: احمد حسن‌زاده دو هفته است که از لحاظ کشاله پا مصدوم و مشغول فیزیوتراپی است. به لحاظ نقل و انتقالات بازیکنانی که در نیم فصل مدنظر داشتیم را به خدمت گرفتیم. در ادامه راه نیز اگر ببینیم جایی نیاز به بازیکن داریم و بازیکنی هم باشد که بتواند مشکل ما را برطرف کند مطمئناً آن بازیکن را به خدمت خواهیم گرفت.

مرفاوی در پاسخ به این پرسش که آیا امید دارد صبا در لیگ برتر بماند، عنوان کرد: تمام تلاشمان این است که بتوانیم تیم‌مان را در لیگ برتر حفظ کنیم. درست است ما بازیکنانی گرفتیم اما باید مشکلات مالی هم حل شود. اگر چند هفته سپری شود و مشکلات مالی‌ بازیکنان حل نشود باز هم به روز اول بازخواهیم گشت اما کسی در بیرون از باشگاه به حرف ما گوش نکرده است. مدیرعامل باشگاه در جذب بازیکن به توصیه‌های ما عمل کرد و دستش هم درد نکند اما باید مشکلات مالی را نیز حل کنند.به ما قول داده بودند مشکلات مالی را حل کنند اما این اتفاق نیفتاد و افت ما از زمانی شروع شد که بحث مالی پیش آمد. مورینیو و ابراهیموویچ هم اگر پول نباشد کاری نمی‌توانند انجام دهند. باشگاه حرفه‌ای که در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند نباید از لحاظ مشکلات مالی مانند تیم ما داشته باشد.

وی در خصوص شرایط قاسم دهنوی عنوان کرد: دهنوی مشکلی از لحاظ آمادگی ندارد و عدم حضور او در ترکیب به دلیل صلاحدید فنی من است.

سرمربی صبای قم خاطرنشان کرد: من مربی ضعیفی نیستم. زمانی که جایگزین مایلی‌کهن شدم تیم شرایط خوبی نداشت یا در سال گذشته من ششم تیم را تحویل دادم. 

بازیکنانم قول دادند که مغرور نشوند

برانکو ایوانکوویچ نیز در این نشست گفت: خوشحالم که با تعداد زیادی از خبرنگاران در قم مواجه هستم. قبل از هرچیز باید بگویم صبا تیمی پرافتخار است. چند بازیکن را جذب کرده‌اند و نشان می‌دهد که عدول نکرده‌اند برای بقا در لیگ و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ماندن در جدول مهم است. 

سرمربی تیم پرسپولیس افزود: بازی قبل در تهران با صبا بسیار مشکل بود و صبا تیمی است که ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه دارد. می‌دانیم که چه بازی سختی در انتظارمان است و با وجود جایگاه صبا در جدول و امیدوارم هوا بهتر شود وتماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند.

وی ادامه داد: با همه احترامی که برای میزبان قائل هستیم، باید بگویم که به‌دنبال گرفتن 3 امتیاز بازی هستیم و می‌خواهیم پیروز شویم. این فلسفه پرسپولیس است. در مورد تیم هم باید بگویم ربیع‌خواه به دلیل مصدومیت در ترکیب قرار ندارد، سیدجلال حسینی، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی هم محروم هستند. تکرار می‌کنم با وجود این وضعیتی که تیم‌مان دارد، گزینه‌ای جز پیروز شدن نداریم.

برانکو در مورد اینکه برای اولین بار است که می‌بینیم سالن کنفرانس پر شده ، گفت: این خیلی قشنگ است. فوتبال علاقه‌مندان زیادی دارد و به همین خاطر است که ما فوتبال بازی می‌کنیم تا هواداران لذت ببرند.

وی در مورد اینکه ظاهراً اکثر آنها به پرسپولیس و برانکو علاقه‌مندند، گفت: از شنیدن این مطلب هم خوشحالم. اما این آقایان قبل از هر چیز خبرنگار هستند و گزارش‌های منطقی و خوب می‌نویسند و اگر ما خوب بازی نکنیم نمی‌توانند بنویسند که خوب بازی کرده‌ایم. 

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: طبیعی است که در غیاب برخی نفرات به میدان می‌رویم. من از بازیکنان ذخیره‌ام انتظار دارم بهترین عملکرد خود را نشان بدهند.این فرصت خوبی است که بقیه نفرات شایستگی خودشان را نشان بدهند. تیم 11 نفره نیست و 18 نفر است،به همین دلیل دنبال توجیه نیستیم. لیگ ایران به خوبی دنبال می‌شود و هر تیمی می تواند هر تیمی را ببرد. ماشین سازی را امروز دیدید. بازی دور رفت ما با صبا را هم دیدید. اگر هر تیمی کوتاه بیاید می تواند برایش فاجعه پیش بیاید. بازیکنان ما واقعا زحمت کشیدند و مدام در حال ترمیم تیم هستیم.

وی درباره اینکه آیا قول قهرمانی می‌دهد یا خیر؟ گفت: نمی‌توان قول قهرمانی داد. هدف‌مان را فقط اعلام کردیم. بلند پروازی ما مشخص است. جنگیدن برای بردن و امتیاز گرفتن در لیگ خیلی سخت شده است و هر تیمی می‌تواند تیم دیگر را ببرد.

برانکو درباره دیدار تیمش مقابل صبا مجددا با سوال یک خبرنگار رو به رو شد که وی اینگونه پاسخ داد: غرور خطری است که همه تیم ها با آن دست به گریبان می‌توانند باشند. اما تا به حال بازیکنانم به من این اطمینان را داده اند که اسیر این مساله نشوند. صبا اصلا نباید این فکر را بکند که ما این تیم را دست کم بگیریم. اگر یک التهاب کوچک به وجود بیاید مشکل زیادی خواهیم داشت.

وی در پایان در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس گفت: پرونده ما هنوز بسته نشده است و ما همچنان به کارمان ادامه خواهیم داد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار