کد خبر: ۳۷۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 02 February 2017
آیت الله نورمفیدی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد گرگان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر اظهار داشت:در ایام دهه فجر و روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. ایامی که قیام مردم به رهبری حضرت امام (ره) در 22 بهمن به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد :هیچ کدام از شما آن صحنه ها را ندیدید که امام با همراهی ملت چه کاری بی نظیری کرد. این اتفاق بی نظیری بود که در تاریخ کشور سابقه نداشت.این امام بود که با توانمندی و امدادهای غیبی توانست کار ناممکن را ممکن کند.

امام جمعه گرگان یادآور شد:آن روزها افرادی که در مبارزه با نظام شاهنشاهی فعال بودند فکرش را نمی کردند امام با این سرعت به نتیجه برسد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه اظهار کرد:کشور ما در قبل انقلاب به تمام معنا خار و ذلیل بود و بیگانگان در تمام شئون آن دخالت می کردند کشور ما در گذشته آقابالاسر داشت و شخص اول که شاه بود دستور بگیر آن ها بود.

وی افزود:اگر فیلم معمای شاه را ببینید تقریبا برای شما آن صحنه ها را مجسم می کند. ژنرال های آمریکایی آمده بودند تا کودتا کنند و بتوانند بر کشور سلطه داشته باشند اما امام با اراده الهی در مقابل دشمنان ایستاد و کشور را از حلقوم بیگانگان درآورد و نجات داد.

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه گرگان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، کشور را از خاری و ذلت نجات داد ، اظهار کرد: امروز روی پای خود هستیم و برای خود تصمیم می گیریم. 

تصور کند که پدر یا مادر یک خانواده خود نتوانند تصمیم بگیرند و دائم به آن ها تحمیل کنند که چه تصمیم بگیرند، قطعا هیچ کس نمی پذیر و زیر بار نمی رود.امام کمک کرد روی پای خود بایستیم. روزهای پیروزی انقلاب در تاریخ ما بسیار مهم است و سابقه ای نداشته است.

امام جمعه گرگان گفت: شما باید مطالعه کنید و درباره انقلاب بدانید. اگر بدانید که چه بودیم و به کجا رسیدیم تحت تاثیر خیلی از موارد واقع نمی شویم.
 
در ادامه آیت الله نورمفیدی به پرسش های دانش آموزان در یک نشست صمیمی پاسخ داد:
 
سوال: دختری هستم که علاقه مند به حجاب هستم. ولی در فضاهایی که قرار می گیرم ممکن است فضا در من اثر بگذارد.

این خیلی خوب است زیرا هم دستور خدا است و علاقه شما است. خداوند در آیات شریفه قرآن درباره حجاب راهنمایی کرده و برای خانم ها حجاب را مقرر کرده است اگر روزی در فضایی قرار گرفتید که نماز خواندن را مسخره می کنند، چون دستور خدا است، اگر کل عالم هم جمع شوند تا شما را از راه خدا به در کنند نباید گوش کرد. شما که تابع امام حسین (ع) و علاقه مند به امام حسن (ع)هستید نباید به واسطه تمسخر دیگران تحت تاثیر قرار بگیرید.. باید محکم به آنچه خدا گفته عمل کنید. سعی کنید گروه های دخترهای با حجاب بیشتر با هم ارتباط داشته باشید و این می تواند در کاهش تاثیر این فضاها موثر باشد.
 
سوال: نظر شما درباره شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی به طور کلی شامل چیزهای خوب است و می توان اطلاعات بسیاری را کسب کرد. اما متاسفانه چون مدیریت این فضاهای مجازی دست ما نیست وآن ها در لابه لای چیزهای خوبی که هست، کارهایی انجام می دهند که ویرانگر است. آن ها تحت یک ادبیات فریب دهنده کارهایی را می آورند که دنبال ضربه زدن به دین و خدا است. باید از بخش های خطرناک فضای مجازی خود را نجات داد. اگر کسی نمی تواند خود را از نکات زشت این فضا دور نگه دارد باید از این شبکه ها فاصله بگیرد.
 
سوال: با توجه به گفته رهبر معظم انقلاب در زمان جنگ تحمیلی دشمن با اسلحه می جنگید حالا با جنگ نرم. نظر شما در این رابطه چیست؟

همین شبکه های مجازی جنگ نرم است. دیگر اسلحه نمی کشند ولی از طریق شبکه ها فیلم هایی نمایش می دهند که نظام خانواده را از هم می پاشاند. خانواده از نظر اسلام مهم است و باید قدر خانواده و فضای اجتماعی خود را بدانیم. در غرب خانواده از هم پاشیده است. بنابراین، آن هایی که شبکه ها را درست می کنند، دنبال این هستند که بنیان خانواده را در جوامعی مانند ما سست کنند. آن جنگ با اسلحه است همه می فهمند، اما این را خیلی ها نمی فهمند که کار دشمن است. دشمن ناموس، و شرف و استقلال  ما را با این جنگ نشانه گرفته است. جنگ نرم بدتر از جنگ با اسلحه است. در دفاع مقدس پیرزن داخل خانه هم بدون هیچ سرمایه ای هرچه داشت تقدیم جنگ می کرد زیرا دشمن را می دید به کشورش تجاوز کرده است. اما اینجا نمی فهمند که دشمن حمله کرده است و می گویند که سرگرمی است و ما را مشغول کرده است. این برنامه ها مانند معتاد کردن است و آرام آرام افراد را وارد می کنند تا خودش وارد کار شود و آخر هم خود را نابود کند. آن هایی که دام اعتیاد را برای افراد پهن می کنند از اول قدم به مرحله آخر نمی گذارند و قدم به قدم افراد را دنبال خود می کشانند. نسل جوان باید خود را سرگرم مطالعه، ورزش، بازی و تفریح سالم کند تا ناچارا دچار این شبکه ها نشود. گاهی حتی در مسجد هم می بینم این گوشی دستشان است در محافل خانوادگی و دیدارهای فامیلی همه مشغول خود هستند و این خود به خود ارتباط ها را ضعیف می کند. این ها هیچ کدام به نفع ما نیست. لذا باید هشدار داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار