به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، همایش بزرگ ورزش‌های بومی محلی ویژه کارکنان ادارات شهر قزوین به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترغیب بانوان به امر ورزش برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، همایش بزرگ ورزش‌های بومی محلی ویژه کارکنان ادارات شهر قزوین به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترغیب بانوان به امر ورزش با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار قزوین صبح امروز در بوستان بانوان برگزار شد.

این همایش با مشارکت فرمانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، هشت باشگاه ورزشی ویژه بانوان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

هفت‌سنگ، وسطی و لی‌لی از جمله ورزش‌های جشنواره بومی محلی بود که در این همایش توسط بانوان اجرا شد.

بیش از 200 نفر از بانوان کارمند ادارات شهر قزوین در این همایش شرکت کرده بودند که اجرای حرکات ورزشی و نرمش صبحگاهی، برپایی ایستگاه ارزیابی سلامت «فشارخون، قندخون، تناسب قد و وزن» از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش بود.

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: توجه به ورزش بانوان بیش از اقشار دیگر جامعه می‌تواند فرهنگ ورزش همگانی را غنی سازد به دلیل اینکه آنان می‌توانند ورزش را در کودکان و به ویژه نسل آینده نهادینه کنند.

وی افزود: زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و مسؤول نظم و تربیت کودکان خود، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به ورزش نیازمند هستند.

مریم نخستین عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در این مراسم گفت: با تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری بیشتر بوستان‌های شهر قزوین مجهز به سِت‌های ورزشی است و همگان از این سِت‌ها استفاده می‌کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن ساخت پارک بانوان با توجه به استقبال زنان قزوین از بوستان نرگس‌ (بانوان) افزود: ساخت بوستان بانوان در سال 84 استارت خورد و امروز شاهد هستیم که بانوان می‌توانند به راحتی ورزش و تفریح کنند و با افتخار در حال طراحی بوستان شماره سه بانوان هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: در چشم‌انداز 1404 ایران اسلامی، کشوری است توسعه‌یافته با هویت اسلامی، انقلابی و الهام‌بخش در جهان اسلام که برای تحقق این هدف محوریت انسان سالم مدنظر بوده و برای نیل به این مقصود سلامت و نشاط آحاد مردم از مؤلفه‌های اصلی و اساسی است.

نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان قزوین بیان کرد: جامعه‌ای در پیشبرد اهداف عالی موفق است که برخوردار از انسان‌های سالم، فعال و پویا باشد.

نخستین تصریح کرد: بی‌شک ورزش همگانی به عنوان زیری بنای ورزش کشور و شالوده اساسی ورزشی قهرمانی نقشی اثرگذار دارد و برای توفیق در ایفای مؤثر نقش خود، نیازمند ساز و کاری برنامه محور و هدفمند با پیروی اصولی و سیستماتیک از برنامه‌های تبیین شده است.

وی اضافه کرد: هدف سند و طرح‌ها به منظور تحقق چشم‌انداز برای حرکت به سمت ایرانی سالم، شاداب و مشارکت 50 درصدی مردم به ورزش همگانی است که در زمینه اجرای سند تحول و توسعه، هیأت ورزش‌های همگانی استان قزوین گام‌های مؤثری برداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند انسان را به ورزش کردن وادار کند، پذیرش علمی و آگاهی داشتن از سودمندی‌های ورزش و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در جامعه است، افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که موجب می‌شود تا بتوانیم بانوان را در شهر سنتی و مذهبی قزوین به این مهم تشویق کنیم، داشتن فضای امن و ایمنی است که بانوان بتوانند به راحتی با توجه به موازین اسلامی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

نخستین یادآور شد: با توجه به اینکه مسؤولیت تربیت فرزندان و اداره منزل را خانم‌ها به عهده دارند، ساعات ورزشی سالن‌های ورزشی که به هیأت واگذار می‌شود باید به گونه‌ای باشد که صدمه‌ای به وظایف این گروه بانوان در خانواده وارد نکند که این امر همکاری همه مسؤولان در شهر و شهرستان‌ها را می‌طلبد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ورزش همگانی نیاز به تعامل تمام دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها دارد، گفت: این همکاری می‌تواند زمینه مناسبی را برای رشد و گسترش ورزش همگانی به ویژه در بخش بانوان ایفا می‌کند.

نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان قزوین با اشاره به نقش پررنگ بانوان در خانواده تصریح کرد: باید به ورزش بانوان اهمیت داده شود که این مهم منجر به کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقای سلامتی در جامعه می‌شود.

گفتنی است، در پایان به تمام شرکت‌کنندگان جوایز ورزشی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار