مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم تحویل ۴۶ هزار واحد مسکن مهر را متعهد شده بود که از این تعداد ۲۳۰۰ واحد باقی‌مانده است.
کد خبر: ۳۷۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 09 February 2017
به گزارش تابناک قم، حسن صبوری ظهر در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در بیت ایشان برگزار شد با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی استان اظهار داشت: استان قم تحویل 46هزار واحد مسکن مهر را متعهد شده بود که از این تعداد 2300 واحد باقی‌مانده است، استان قم درزمینهٔ مسکن مهر موفق عمل کرده است و امید است تعداد واحدهای باقی‌مانده نیز ظرف کوتاهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به بافت‌های  فرسوده شهری گفت:1074 هکتار از اراضی شهر که عمدتاً در اطراف حرم مطهر واقع‌شده به‌صورت بافت فرسوده است البته 680 هکتار به این بافت اضافه می‌شود که جمعاً 1800 هکتار می‌شود برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده اما به دلیل تنگناهای مالی نتوانستیم برنامه‌ریزی لازم انجام دهیم.

وی با تأکید بر انجام اقدامات مؤثر در راستای بافت فرسوده گفت: ازجمله کارهایی که در حال انجام است احیای محور تاریخی است که از بیت حضرت امام(ره) شروع می‌شود  و به سمت گذر خان، محله عشق علی، بیت حضرت آیت‌الله گلپایگانی، محله میدان میر، لب چال و تا محله شاه حمزه ادامه پیدا می‌کند برنامه‌ریزی‌شده که این محور را به‌صورت پیاده در نظر بگیریم تا زائران از امام زادگان و قبور مطهر بازدید و زیارت داشته باشند.

صبوری بیان کرد: کارهای اجرایی قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان 60 درصد آن انجام‌شده است، مقررشده در ایستگاه مرکزی قم تبادل سفر برای قم- اصفهان انجام گیرد، این ایستگاه فضایی حدود 24 هکتار دارد و ازجمله ایستگاه‌هایی است که در مرکز شهر واقع‌شده است و بنای تجهیز این ایستگاه را در دستور کارداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به موقعیت استراتژیک استان قم گفت: کمربندی 110 کیلومتری که از اتوبان تهران قم منشعب شده  به جاده قم- اراک،  و درنهایت به قم- کاشان و قم- گرمسار برمی‌گردد.

وی ادامه داد: کارهای مطالعاتی این پروژه در حال انجام است و در قانون بودجه سال 96 قرار گرفته و عملیاتی می‌شود.

صبوری ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقدشده است که با 70 درصد سهم آورده سرمایه‌گذار این کمربندی از اتوبان قم- تهران تا آزادراه امیرکبیر اجرا می‌شود.

وی افزود: آزادراه قم به سمت سلفچگان را در دستور کارداریم که این مسیر به‌صورت بزرگراهی به آزادراهی تبدیل کنیم که اقدام مؤثری برای کاهش تلفات جاده‌ای است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به متناسب نبودن سیما و منظر قم خاطرنشان کرد: کمیته سیما و منظر در راه و شهرسازی ایجادشده است.

صبوری با انتقاد از رواج نماهای رومی درشهر قم گفت: ساختمان‌های جدید به سوی نمای رومی می‌رفت که مغایر با نمای ایرانی اسلامی بود و ساخت‌وساز آن را ممنوع کردیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار