تابناک تهران - دبیر آیین نکوداشت روز روابط عمومی با انتقاد از وضعیت فعلی روابط عمومی که نه تنها توان ایجاد همدلی اجتماعی را ندارند، بلکه نقش کاهنده و تضعیف کننده را در این زمینه دارند، تاکید کرد: برای ایجاد همدلی، صداقت، شفافیت، محرم دانستن مردم، خودافشاگری و از خودگشودگی و بسط گفت و شنود انتقادی بین سازمان و گروه های اجتماعی ضرورت دارد.
کد خبر: ۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 23 May 2015
به گزارش تابناک، زندگی در کلانشهری مثل تهران مستلزم این است که شرایط لازم برای حفظ آرامش شهروندان فراهم شود، اینکه با طلوع خورشید پای خود را از خانه بیرون می گذاریم تا به کارهای روزمره خود از جمله رفتن به دانشگاه یا محل کار و مسائلی از این قبیل بپردازیم می تواند خوشایند باشد اما در مسیر انجام هریک از امور ناچار از برقراری ارتباط با نهادها و ارگان های دیگر هستیم.

یک ارتباط موثر و به دور از هرگونه تنشی علاوه بر اینکه می تواند موجب انجام امور مورد نظر ما شود این امکان را هم فراهم می کند با روحیه ای شاد به خانه باز گردیم.

در این میان باید گفت نقش روابط عمومی و ارتباطات می تواند در افزایش رضایتمندی ما می تواند انکارناپذیر باشید.

در این میان سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی برای ایجاد ارتباطات موثر میان مردم و کارفرمایان ایجاد شد و امسال نیز دبیرخانه سمپوزیوم بین المللی با قرار گرفتن در سالروز  «روز روابط عمومی» و به  مناسبت نکوداشت این روزاز ستارگان روابط عمومی ایران در سال 93 تقدیر کرد.

به همین مناسبت با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و کشوری از 39 برگزیده این عرصه با اهدای لوح های زرین و تندیس جشنواره تقدیر شد.

دبیر آیین گرامیداشت روز روابط عمومی و جشنواره ستارگان روابط عمومی اظهار داشت: در این آیین همچنین از 10 افراد شاخص روابط عمومی در بخش های مدیران روابط عمومی، خالقان آثار علمی، مدیران ارشد، روابط عمومی های استان ها و حامیان حرفه روابط عمومی با اعطای لوح ستاره زرین تقدیر شد.

هوشمند سفیدی در ادامه گفت: مهم است که دست اندرکاران روابط عمومی با امر پاسخگویی، مسئولیت و همدلی اجتماعی بین دولت و ملت آشنا باشند.

سفیدی تصریح کرد براین باوریم بدون گفت و شنود سازنده، شفاف و صادقانه بین ملت و دولت و پاسخگویی دولت به ملت، و توجه به مسئولیت های اجتماعی، همدلی ایجاد نمی شود. 

بنا به گفته دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور، جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و آموزش پزشکی از جمله مدیران ارشد هستند که از آنها تجلیل شد. 

به گفته وی با تقویت نهاد روابط عمومی و توجه به دو اصل تخصص گرایی و اخلاق گرایی در این عرصه، می توانیم با توجه به فعالیت حدود 200 هزار نفر در این حوزه و گردش مالی بالای مجموعه روابط عمومی های کشور، زمینه های فرهنگی و اجتماعی اجرای سیاست های توسعه اجتماعی را فراهم سازیم و دستاوردهای مهمی را برای جامعه به ارمغان آوریم.

دبیر آیین نکوداشت روز روابط عمومی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فعلی روابط عمومی که نه تنها توان ایجاد همدلی اجتماعی را ندارند، بلکه نقش کاهنده و تضعیف کننده را در این زمینه دارند، تاکید کرد: برای ایجاد همدلی، صداقت، شفافیت، محرم دانستن مردم، خودافشاگری و از خودگشودگی و بسط گفت و شنود انتقادی بین سازمان و گروه های اجتماعی ضرورت دارد.

همچنین در این مراسم پروفسور باقر ساروخانی گفت: خوشبختانه امروز حرفه روابط عمومی به عنوان بهترین موضوع درس و آموزش ما در کلاس های دانشگاه به حساب می آید.

به گفته وی، اصحاب روابط عمومی کسانی هستند که وفاق جامعه را تولید و جامعه را در افق های بلند سرنوشت های اجتماعی قرار می دهند.

ساروخانی گفت: بر این باوریم روابط عمومی هم زبانی و همدلی را باید توامان داشته باشند چرا که این حرفه سعی در برطرف کردن مشکلات و مسائل آن ها را داشته و همواره تلاش دارد که این مسایل را رفع کند.

ساروخانی در ادامه با اشاره به بخش مهم همدلی در خانواده ها گفت: اگر همدلی در خانواده ها وجود داشته باشد و اعضای آن یکدیگر را درک کنند در نتیجه بهشتی را تولید خواهند کرد و زمانی که این همدلی و همگرایی در خانواده وجود نداشته باشد آن ها جهنم را برای خود تولید کرده اند.

این پیشکسوت عرصه روابط عمومی و علوم ارتباطات در ادامه به همدلی در مدیریت سیاسی اشاره کرد و گفت: همدلی در مدیریت سیاسی قادر خواهد بود دریایی از قدرت تولید کرده و انسان ها را به اوج عظمت و حکومت برساند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار